Säffle-mârten!

I'm back! Vet att jag är dålig på att uppdatera men ska försöka skärpa mig...


Jag i torsdags innan dansen, sjuk och jävlig... Men det trotsar jag som vanligt och kör på ändå!

Myskvällen efter dansen i torsdags med Fia och Karin var loveeely!
Kändes verkligen som the good old times :)
Vi pratade om allt och inget till långt in på natten, och tog även en sväng till stan för att kika in tivolit,
och t.o.m. en sväng ända till Åmål, soft att köra runt ju med bra musik och bra sällskap :)
Fia tyckte tydligen jag hade mycket intressant/chockerande att berätta för under våran färd hann hon tvärbromsa tre ggr och skrika "VAAAAA??!!!?!" samtidigt, haha!:P Tur att det inte var någon bakom ;)

Sedan blev det fredag och dags för Säffle-mârten!
Mötte upp Karin, Fia, Camilla, Emma och Ida, alla återförenade i lilla Säffle igen :)
Nostalgiiii!
   

Bild 1: Marknaden :)
Bild 2: Karin och Camilla på tivolit
Bild 3: Vi fick för oss att köpa heliumballonger till kvällens förfest, försäljaren ville få oss att köpa denna fiina ballong;P
Bild 4: Men jag o Fia ville ha Patrik!

Efter att ha kollat igenom allt och återigen följt traditionen och köpt 12 strumpor för 100 kr gick vi och käkade piiiizza och sedan var det dags att dra hem och göra sig i ordning för förfest!


Orkade inte göra mig snyggare än såhär idag, lagom pigg efter ca 2 timmars sömn natten innan pga den jäävla hostan! Men jag laddade om och blev på paartyhumör ändå!



Sedan bar det av till Ida på förfest!

  

Bild 1: Fia med partyhöjaren Patrik ;)
Bild 2: Markel (spillarns pöjk) och Karin
Bild 3: Karin visar sina vighets-skills!

Efter förfesten drog vi till Tivolit för lite karusellåkande!
Jag åkte virvelvinden med Emma och Sanna, sedan var jag nöjd..:P Rolig som fan den! Haha :)
Till sist hamnade vi på Harrys där jag träffade min fina Ea och vi hade jättekul faktiskt :D
Sedan drog vi hem till mig runt typ 5 (fråga mig inte hur klockan kunde bli så mkt) och myyyste och somnade tillsammans :)

När vi vaknade var det dags för mig att dra och jobba =(
Lagom kul efter knappt någon sömn, bakfylla och sjukdom...
Var så trött så jag somnade på jobbet, bra den...:P
Somnade igen på kvällen sedan också, mådde så dåligt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen!
Men det var bara att ladda om och göra sig redo för ytterligare en festkväll!


Fääääärdig :P

   

Bild 1: Jag tog med mitt Sanning&Konsekvens o så spelade vi, roligt förfestnöje;P
Bild 2: Karin o Fia röjer;P
Bild 3: Charlotte och Malin, back in Säffle över helgen!
Bild 4: Jag o Fia

Blev alltså återigen förfest hos Ida,
sedan Tivolit där jag och Karin åkte karusellen-från-helvetet!
Aaaaldrig igen säger jag bara, fyfan!
Att åka en karusell där man i princip hela tiden hänger upp och ner efter en jävla massa alkohol var inte en sån smart grej, vi trodde den skulle vara rolig, för den såg rolig ut, men den var ju bara hemsk! Redan efter första varvet ville vi av, och då åkte den typ 10 varv till, per sida!!! Gaaaah! Plus att det kändes som man skulle glida ur hela tiden, asläskigt!
Killen framför: "faaaan vad ni skriiiiiiiiiker!!!" Hahhaha, och efteråt vände han sig till oss och han "fy faaan vad roliiiig, eller hur?" och jag o Karin skrek tillbaka "FAAAN HELLER, ALDRIG MEEER" och vinglade därifrån med illamåendet uppe i halsen:P Hahaha!
Sedan drog vi till Harrys där vi fick köa i hundra år innan vi tillslut kom in!
Träffade återigen min snygging därinne och vi hade skitkul tillsammans allihopa!
Sedan blev det fyllepizza hos Markel med honom, Karin och Ea innan jag o Ea drog hem till mig och sov :)
Så jävla rolig kväll!
Fast fredagskvällen var nog fanimej ännu roligare!:)
LYCKAD HELG IALLAFALL!

Vaknade i Ea's armar på söndagen och ville bara ligga kvar och myyysa!
Men var tvungen att dra och jobba igen..=S
Var iallafall, konstigt nog, piggare idag!
Slutade halv 5, vid 6 drog jag (med mamma, mormor och morfar) till kyrkan där min morbror hade föreläsning för hans bok "Skamfilad".
Föreläsningen handlade alltså om skam och saker runtomkring, vad som kan få oss människor att må dåligt och känna oss mindre värda och hur man kan ta sig ur alla jobbiga tankar och känslor som förstör mångas liv m.m m.m.
Han pratade i ca en timme så det var mycket som blev sagt, och det var nog något av det mest intressanta jag lyssnat på i hela mitt liv, det berörde verkligen och fick en att tänka.... Det är en klok morbror jag har :)

"Människor är änglar födda med bara en vinge, men tillsammans, två och två, kan vi flyga"

Efter föreläsningen blev det myskväll med världens bästa Karin!
Vi hyrde "P.S. I love you"



Sååå bra och fin och sorglig film!
Ni som inte har sett den måste se den!


Självklart hade vi allt som behövs för en bakissöndag ;P Så jävla gött!


Sedan har det hunnit vara måndag också... Gissa om jag sov lääääänge!
Sedan var jag tvungen att bege mig till sjukhuset p.g.a någon jävla allergisk reaktion jag fått mot något som jag inte kan förstå vad! Kliar precis ööööverallt och det är skiiitjobbigt! Fick dricka äckligt kortison och sedan fick jag lite medicin utskrivet.. Får hoppas det hjälper nu!

Sedan kom Ea till mig, saknade honom så mycket redan :)


För jag har världens gulligaste pojkvän!

Nu har jag skrivit typ världens längsta inlägg (men det är alla bilder som gör att de ser extra långt ut;P),
men jag var tvungen att dela med mig av de senaste roliga dagarna :)

Nu blir det So You Think You Can Dance-finalen med maaassa popcorn!

Puss

Kommentarer
Postat av: kajjin

haha, jag skrattade när jag läste om karusellen, blä-flashback men haha, va kul vi hade ändå du, polar'n min =)

2008-10-03 @ 09:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0