I'm in love

Sorry för dålig uppdatering men det har varit fullt upp hela helgen! Har varit ännu en skitbra helg iallafall!

I fredags åkte jag, Daniel (storebror) och mamma in till Karlstad för att handla klart presenter till Andreas (lillebror) som fyllde dagen efter, alltså i lördags. Det var mysigt och vi käkade jäättegod thai-mat! Hittade allt vi skulle ha till Andreas + att jag köpte lite roligt till mig själv:)
Bakade en slags kladdkaka, chocolate chip walnut brownie (visst låter det gott??), när vi kom hem, till Andreas födelsedag. :)
Sedan åkte jag iväg till Mikaela. Vi hade tänkt att ha lite hemmamys bara, typ titta på tv, äta popcorn, kanske dricka lite och sedan dra ut en sväng eftersom det var Ljusfesten här.
Men förutom några cider och öl, som var det enda vi tänkt dricka, hittade vi en spritflaska och sedan var det kört..
Behöver väl inte ens säga hur kvällen slutade.. Kan säga att vi aldrig kom ut iallafall... Ganska misslyckad kväll, haha!


Här, framför denna datorn, satt vi liksom hela kvällen (förutom alla gånger jag hängde ut genom fönstret och pratade/skrek till folk som gick förbi, eller sprang ut för att hämta luft i hopp om att bli nyktrare....) och bara drack. Varför....? Jag försökte va liite förnuftig och frågade Mikaela vad klockan var. Hon svarade och jag sa "Bra, säg till mig om en halvtimme, då får jag dricka igen, tills dess ska jag sitta vid detta fönstret och bara andas luft" eller något, haha, men tyvärr var det redan försent:P Nice try iallafall!


Ja, bilderna säger väl ganska mycket...

Sedan blev det lördag = Andreas 20e födelsedag!
Kom massa släkt hit, var såå kul att träffa alla igen!!! Blev verkligen ett kram-kalas ;)
Hade det jättemysigt och roligt, åt jättegod mat och fika, pratade maassa, spelade inne-fotboll, spelade kort, lekte tillsammans med småsyskonen (mest Rebecca) på mitt rum, hade presentöppning (ja, Andreas alltså, såklaart)  och bara umgicks hela släkten!:)


Pappa och Andreas :)


Den uunderbara plockmaten! (+ potatisgratäng)


Chokladkakan jag bakat + världens goaste hallon/grädde/maräng-tårta!


världens sötaste syster Rebecca på mitt rum. Jag har precis sminkat henne och hon kletar på mer läppglans;P Haha, sötnos! Så söt att jag inte kunde motstå att ge bort läppglanset (nytt dyrt från L'oreal =/) + olika diadem osv.. Haha.. Men vad gör man inte ;) Hon blev ju så glaad!

Det var iallafall en jäättebra dag!
Senare på kvällen åkte jag och Karin och hyrde film. Blev "The land of women" med Adam Brody i huvudrollen, det räckte för oss ;) Köpte med chips, popcorn och dricka och bara myste, trötta som vi var :)
Jäklar vilken ätar-dag alltså, vill inte ens veta hur mkt kalorier jag fick i mig.... Fast jag orkar liksom inte bry mej om det...;)

söndag förmiddag åkte jag, Daniel och Mery upp till stallet för att titta på Rebeccas ridlektion. Hon var så duktig så:) Det fick mig att tänka på vad kul det faktiskt är att rida och att jag skulle vilja börja igen! Det är ju så härligt! Iallafall utomhus.. Fast jag är lite häst-rädd tyvärr...=S Hände en grej i stallet när jag höll på med ridning litegrann när jag var liten, en gång när jag var bland spiltorna och hade hälsat på min favorithäst, så såg jag en stor häst sparka sönder en liten tjej som blev helt bruten, det var så läskigt! Det har liksom inte riktigt försvunnit än, och jag slutade med ridning efter det.. Usch, vissa hästar är så oförutsägbara.. Fast det är väl alla djur kanske..? Men hästar har man ju verkligen ingen chans mot...
Sedan lämnade vi av Mery och åkte till pappa för att lämna av Rebecca men då ville hon att vi skulle följa med in så självklart gjorde vi det:) Blev mys framför tv:n med godis, med pappa och William också :)
Sedan åkte vi hem till oss och William och Rebecca följde med:)
Vi (och Andreas och Amanda som var här hemma) lekte, myste, spelade kort, käkade middag, spelade tv-spel m.m. och hade en jättebra syskon(+ Amanda;P)-dag :)


Har jag inte söta syskon?


<3

Här får ni två videos också, först är på när Rebecca sminkar Amanda och andra på när jag sminkar Rebecca :D
Hahaha





När småsyskonen åkt hem så kom Ea hit :) Vi skulle ju egentligen träffats i fredags också, men hans tvillingsyster har flyttat till Örebro och skulle ha inflyttningsfest på lördagen (jag kunde inte följa med eftersom min bror fyllde...), men sedan var det någon fest på fredagen också så de bestämde sig för att åka då istället..
Så igårkväll hade det gått en heel vecka sedan vi sågs sist, fy vad vi hade saknat varandra:)
Hade en jäättemysig kväll iallafall, som vanligt :)

Idag har jag sovit riiiiktigt länge, varit dåligt med sömn i helgen så jag behövde det!
Karin var här en sväng och sa hejdå eftersom hon skulle åka tillbaka till Trollhättan.
Hon överraskade mig, så jag satt med mjukgörande SPA-ansiktsmask när hon kom hit, haha, det var hon ju inte riktigt beredd på, gud vad hon skrattade åt mig ;) Mysigt med lite tjejsnack innan hon åkte iallafall.
Efter det har jag bara haft en slapp-dag hemma, kände att jag behövde det idag.
Får ta tag i jobbsökandet imorgon istället, och imorgon kväll ska jag träffa Ea igen, kan det inte bli tisdag nu please.....?:P
Nu ska jag lägga mig i sängen med mitt favvo-gosedjur (så jag slipper känna mig så ensam;P) och titta på någon bra film.. Låter väl mysigt?

Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: Emely

Snygg design på bloggen :)

2008-09-10 @ 10:15:26
URL: http://emelyyh.blogg.se/
Postat av: ingalill

Vilken störtskön sammanhållning och vicken härlig lillasyrra, förstår om du är nöjd efter helgen.

2008-09-11 @ 18:23:54
URL: http://www.lilla.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0