Måndag


Bild från igår. Ego, jag?

Idag är ingen bra dag. Nej idag är det en såndär typisk måndag. Fast inte en såndär "ååh-nej-nu-är-det-måndag-och-jag-tvingas-gå-upp-tidigt-igen-efter-den-sköna-helgen-för-att-jobba-eller-gå-till-skolan-eller-whatever-och-har-fullt-upp" utan en såndär tråkig måndag då jag är ledig och det inte finns något att göra. Allt känns bara tomt på något sätt. Dansen är slut och jag ska inte undervisa mer, vad ska jag nu göra om kvällarna? Hur ska jag hålla mig i form? Behöver ju träna men hur kul är det att gå ut och springa eller dra till ett gym t.ex?
Så är det tråkigt väder idag också. Eller har varit hela dagen iaf, det blev precis lite sol nu såg jag, men det var ju så dags! Får kanske bli en promenad sen i eftermiddagssolen med bra musik.
Jag vill träffa Ea ikväll men han skulle antagligen vara med boysen och kolla på hockey.
Känner på mig att det kommer bli en sugig dag. Bra inställning va?
Men såna dagar är ju en del av livet, eller hur?
Lite sorgligt att klockan snart är 4 och jag har inte gjort nåt vettigt alls idag.
Betalat alla räkningar har jag gjort och det var ju lagomt kul. Det + att lånet har dragits (extra mkt denna gången eftersom jag inte hade pengar till att betala allt jag skulle förra månaden) + att jag har skulder till några att betala + att jag tappat bort min nyckel till danslokalen och måste betala 500 spänn för det = inga pengar kvar typ trots att lönen kom in idag. KUL DEN!
Men nån dag ska jag fan bli rik, ser fram emot den dagen ;)
Är megatrött också för har inte kunnat sova nåt inatt heller pga den jäävla allergin!
La mig runt halv 2 men somnade inte förrän efter 4 eller nåt. Mitt rum var sjuuukt varmt (liksom det är bara april?!) men jag kunde inte öppna fönstret för då blev allergin ännu värre. Låg redan och snorade, nös och hade svårt att andas för att luftrören dragit ihop sig (ni vet sådär så att det piper när man andas?) vilket i sin tur gör att man hostar massa med. JAG HATAR ALLERGI! Inte har jag råd att köpa mediciner just nu heller men tror mormor eller mamma skulle hjälpa mig med det och fixa det idag till mig, snälla som de är. <3
Vaknade 8 imorse och var genomtät i näsan och kissnödig = jobbigt läge, ville bara somna om men det gick ju inte, fick gå till toaletten och kissa + snyta ut 1 ton snor (fräscht va?) och sedan ta nässpray.
Gick tillbaka till sängen för att somna om men vad händer då? Jag får världens nysattack och nyser gång på gång på gång i typ 5 minuter, det är fan lång tid att nysa ska jag säga er,
sedan var ju näsan full med 1 ton snor igen. Suck. Blev ju klarvaken av allt också så hur lätt var det att somna om sen tror ni? Gah.
Sådär, nu har jag klagat klart (tror jag). Jag vet, det kunde varit värre,
men ni som inte är allergiska kan skatta er JÄVLIGT lyckliga kan jag säga!
Liksom vem vill vara allergisk mot och må dåligt av de bästa årstiderna: våren och sommaren?

Haha, jag vet inte hur många ggr de skratta åt mig igår för att jag bara nös och nös och nös i logerna (de som känner mig vet hur högt jag nyser haha, det är lätt att bli lite skrämd;P),
blev ju inte bättre av all hårspray o skit heller :P
Men nu ska det nog bli bra om jag får mediciner!

Fan, jag saknar Move It redan!
Är redan sugen på att börja klura på nya idéer och nya koreografier och låtar.
Men jag ska ju faktiskt inte fortsätta till hösten, har inte riktigt förstått det än.
Vet ju att jag vill det här, gå vidare och flytta, utvecklas så mycket mer som jag kan inom dansen.
Men jag har liksom haft mitt liv här i 22 år, kanske 22 år för länge, jag vet, men klart det ska bli läskigt att börja om i en ny stad ändå! Allt är så tryggt här, huset (mitt rum! åhh mitt rum!), familjen, Ea, Move it...
Missförstå mig inte, jag är inte rädd för att flytta, det ska bli skitkul, vart jag än hamnar,
men det är ju samtidigt lite skrämmande ändå. Särskilt eftersom jag inte vet om Ea kan/vill flytta med eller inte. Beror på vad han kan få för jobb och så och hur allt ser ut till hösten.
Men blir det Sthlm för mig och han måste bli kvar i Säffle ett tag till, hur ska det gå då?
Vet att vi kommer klara det för vi älskar varandra så otroligt mycket, men jag saknar ihjäl mig om det gått en dag utan att vi träffats nu! Tänk då när vi kan träffas högst några ggr i månaden?
Äh, det ska jag inte tänka på nu.

Fan, vad håller jag på med?
Vilket jävla inlägg. Och oj vad mycket svordomar det blev där..
Stackars er som läst detta :P Sorry. Men jag tvingar ingen! :P
Det kan inte vara "happy times" jämt, som Borat säger ;P
Nu har jag fått ur mig väldigt mycket iaf.
Ska ta en dusch, kanske t.o.m. sminka mig, käka middag och sedan får vi se vad som händer resten av dagen!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att det var med flera dansfilmer som du inte hade sätt än :)

2009-04-27 @ 17:38:07
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: sannie

livet är inte alltid en dans på rosor :)

2009-04-27 @ 20:30:16
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Haha, absolut!

Allt bra annars med dig idag?

2009-04-28 @ 09:12:00
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv:

Bra då :)

Jodå, här är det bara bra!

Jupp, min lille pojke det där :D

2009-04-28 @ 21:29:58
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: W O L F I E

Ja det var grymt kul :)



Åh jag vet precis vad du menar med allergin! Det är för jävligt!!! Kan bara trösta dig med att säga att du ska vara glad att du inte har astman också som jag. Ligger och hostar mig igenom nätterna :S FY!



Var inte rädd för att flytta! Efter 22 år måste man hitta på något nytt :) Du gör så rätt så!

2009-04-28 @ 22:27:39
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0