Friiiiiday

Äntligen en lugn stund till att bara kunna sitta här och blogga, läsa bloggar, göra vad jag vill...
Känns som jag nästan aldrig har tid att sitta här, och när det väl finns en stund över så har
min bror datorn och vägrar flytta på sig.
Åh vad jag längtar till hösten när jag (förhoppningsvis!) har egen lägenhet och sparat ihop till en egen dator!
Jag älskar ju att blogga, vill kunna göra det oftare :)

Dansen i onsdags kväll gick helt ärligt åt helvete. Inget funkade, allt var rörigt, danserna satt inte för fem öre.
Vad mer kan man göra då som instruktör när eleverna inte tar eget ansvar och faktiskt tränar
det jag lärt ut så att dom kan det till slut istället för att jag ska gå igenom allt om och om och om igen.
Jag antar ju att de är där för att de vill vara där, jag tvingar ju liksom ingen?
Då förstår jag inte varför det är så, eller har varit typ hela terminen..
Fick slänga in en extraträning igårkväll från 18 och några timmar framåt, var beredd på att allt fortfarande skulle vara kaos och att jag skulle börja få panik, det är ju ändå uppvisning om 1½ vecka! Men vet ni? Något hände. Jag vet fan inte vad, men helt plötsligt kunde alla allt (ja, nästan iaf..) och det såg skitbra ut! Alla danser! T.o.m. allt det nya som dom lärt sig på såå kort tid, allt var över förväntan, ni fattar inte vad lättad jag blev! Får hoppas detta håller i sig nu så att det blir bra på uppvisningen :) Det ÄR väldigt duktiga elever jag har, bara de skärper sig, fokuserar o ger allt de kan! Då är det underbart att vara dansinstruktör :) Synd bara att de inte har den inställningen hela terminen, oj vad mycket mer de kunnat utvecklats då! Nog om det.
Förutom extraträningen igårkväll så blev det även jobb, sjukhuset och firande av mormor o morfar som hade diamantbröllop igår! Tänk att dom varit gifta i 60 år, det ni är fan inte dåligt!

Men nu vill jag inte sitta inne mer när det är så fint väder,
tänker vara ute i solen så mycket som det bara går idag :)
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0