TORGFESTEN 08!

Jag är pigg idag! Kan inte fatta det, med tanke på helgen och att jag inte la mig förrän ca 4 inatt och skulle upp och jobba idag. Vet inte vad det är men mår så bra just nu. Hoppar runt och sjunger och dansar hela tiden typ:P Haha...
Helgen blev som sagt riktigt bra iallafall, fast jobbig och stressig också. Men jag tar en dag i taget:) (kopierar lite från min bilddagbok, så jag slipper skriva om allt:P)

Fredag
Var inte en lugn stund denna dag alltså! Upp och jobba på morgonen efter få timmars sömn så jag var trött redan då, sedan skynda iväg till systemet och efter det direkt till dansträning. Dansade i några timmar och fick äntligen klart alla danser;P Dagen innan uppvisningen, bra där! Sedan fick jag skynda mig hem för att hinna duscha, äta osv innan jag skulle möta Mikaela vid 8 för att kolla på kvällens dansuppvisning på torget. Efteråt var jag hur stressad som helst, för skulle tillbaka hem och göra mig i ordning för att dra på förfest och klockan var redan 9! Cyklade så fort hem jag kunde för att vinna tid men det resulterade i att jag blev svett och var tvungen att duscha igen = förlorade tid istället! Haha...  Sedan skyndade jag mig med att sminka mig, fixa håret osv samtidigt som jag hade min egna lilla förfest med förjävla bra musik;P Haha.. Cyklade sedan till Karin på fortsatt förfest, fast när jag kom dit var klockan 10 och alla var precis påväg att dra till Torgfesten, och jag hade ju fyra 7.0 cider och en öl kvar i väskan, och man får inte gå in med något sådant, så jag körde på den smarta och drack allt utom ölen på vägen ner till stan vilket inte tog så lång tid eftersom vi cyklade och ni vet, Säffle är inte så stort...:P Jag vet, jag är dum.. Och jag skjutsade min kusin på pakethållaren samtidigt, hah:P Stabiiilt!
Vet inte riktigt vart kvällen tog vägen sen för vi var inte inne på Torgfesten så länge och vi gick aldrig in till Harrys heller:P Men ja träffade söt o vi gick efter ett tag hem till mig.. Somnade runt fem...?
Mindre lyckad kväll egentligen fast de va fasen kul alltså :P

Lördag
Alltså, jag skojar inte när jag säger att jag fortfarande var full när jag vaknade, och så skulle jag upp och jobba! Fyfaaan,  ville inget hellre än att krypa tillbaka ner i min säng! Men det gick ju inte...=S Direkt efter jobbet skyndade jag iväg för att ha våran sista dansträning innan uppvisningen. Tränade i två timmar och någonstans där kom bakfyllan o jag trodde mitt huvud skulle sprängas, på riktigt! Men jag vet, jag fick ju skylla mig själv! Efteråt gick vi direkt från danslokalen ner till torget för att ha genrep på scenen.. Körde igenom allt två ggr och efter det var jag död. Hem o vila en stund och käka pizza (DET var underbart:P) för att sedan göra mig snygg till DANSUPPVISNINGEN! Den gick BRAA iallafall och det var skitkuuuul att stå på scenen! Det är verkligen det bästa som finns!
Efter det var det bråttom igen... Hem (va inte hemma förrän efter 9) och duscha, sminka sig och göra i ordning håret IGEN och sedan åkte jag till andra sidan stan på förfeeeeest! Vi hade hur trevligt som helst! Drog till Harrys sedan, det där var knökat med folk. Riktigt kul! Drog på efterfest sedan, det var myys;P Fick följe hela vägen hem sedan, var hemma lite efter 5 på morgonen och DÅ var jag sleten kan jag lova! Stupade i säng ungefär... Men fan vilken lyckad kväll :D

Söndag
Japp, upp och jobba... Jag har varit med om roligare. Var så otroligt sjuuuukt trött och sliten så det går inte att beskriva...:P Efter jobbet åkte jag raka vägen till ICA för att köpa chips och godis som jag skulle lägga mig i sängen och svulla i mig framför en bra film. Men så mötte jag Karin, Catti och Marielle på ICA och följde istället med dom till Duse för lite kvällsmys med prat och varm oboy ;) Och nog blev det mysigt alltid....;P
Åt mina efterlängtade chips när jag kom hem istället och la mig aaaalldeles för sent (typ 4) trots att jag verkligen behövde sova och dessutom skulle upp och jobba idag (måndag) igen.

Men är som sagt PIGG idag så det är skönt;) Härligt att det regnar också, faktiskt!
Fast imorgon får det gärna vara sol för då är jag ledig.
Nu ska jag hitta nåt att äta, är hungrig som en get! Ikväll ska jag in till Karlstad för att umgås med my friend Albin, det blir nog trevligt!:) Sover över, så har tänkt att shoppa lite imorgon :)

Bjuder på massa blandade bilder från helgen:



Fredagkväll, redo att dra på förfest


Men man måste vara lite ego först


Maddis


Lalaaalaaa


Från lördagens förfest


Hjärtan! Karin och Catti


Två glada;P Charlotte och jag


Malin och Charlotte


På efterfesten


Från dansuppvisningen (blev inga bra bilder, men har showen på film så bättre bilder kommer nog senare.. print screen;P)


Från dansuppvisningen (va hände me min arm, tre meter lång...?:P)


Från dansuppvisningen, jag o Mikaela dansar locking


Från dansuppvisningen (haha, JA vi hade publik men dom sitter/står längre bak som ni kanske förstår;P)


På Duse, Karin har de gött


Marielle o Catti.. Detta var precis innan en and kom och bet Catti i tån;P Haha!

Kommentarer
Postat av: I D A

Kuhlers kostar bara 12000kr per termin. Ja jag förstår hur du känner. Jobbar man samtidigt blir det att man inte orkar lägga 100% på träningen. Alltså DC har ingen bra balettlärare. Men Anette(jazzläraren) är väldigt bra! Men jag vet inte så mycket om linjen mer än de jag har hört och det är: JObbig och dålig balettlärare :) Men alla har olika åsiker. Haha, såklart du kommer in någostans :D JA jag har blivit så mycket bättre tekniskt under detta året. Men sedan fanns det sådana i klassen som var precis lika dåliga som när de började :D Det beror ju helt på vad man gör av utbildningen. Världens bästa balettlärare har man och alla andra lärare är kanon. Streeten har vi de bästa/roligaste lärarna som Cherie Hampton, Dan Gill, Malin Emmoth(house), David Bienkovski, Thomas Benstem. Man växlar ju lärare hela tiden i alla ämnen förutom baletten :) Här kan du läsa deras kommande schema http://www.theresecarlsson.se/kuhler/daglinjen.htm De tomma fälten kommer fyllas i senare :)

2008-08-04 @ 18:03:59
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0