Dagarna före jul

Fick jobba i måndags också. Bra det för mig som behöver cash!
Sedan ägnade jag ett x antal timmar till att slå in julklappar,
alla mina + några åt mamma o Andreas som ville ha min hjälp ;)
Mamma: "Neej Madde nu får du sluta slå in så fint, det är ju ingen som kommer vilja öppna julklapparna!"
Hahaha.
Hann med att baka lite julgodis också, men inte julstäda och pynta som det med var tänkt!
Åkte iväg med Ea till danslokalen på kvällen för att hämta ut dansfilmen från uppvisningen!
Köpte med popcorn och chips sen och åkte hem till lägenheten o slog på dvd:n direkt ;P
Det var riktigt kul att se!
Lite tråkigt bara när det blir för mkt närbilder (av överkroppen bara dessutom så man inte ser stegen som
den inzoomade personen gör ens) så man inte ser helheten och så, särskilt när det är meningen att man ska se helheten för att det inte blir bra annars, som i kaanon (stavas säkert inte med två a men?) och spegelvända grejer och gruppgrejer och slutposegrejer och sådär. Äh ni fattar, eller...?
Men men, annars såg det allt bra ut :)
Vi fortsatte filmtittandet med att se Wanted efteråt, jäävligt grym! Se den om ni inte gjort det!

I tisdags var det full rulle hela dagen.
Gick upp hyfsat tidigt för att börja städa mitt rum.
Men det var så stökigt och jobbigt innan så jag hann aldrig komma till dammningen ens!
Och tvätthögen blev lika stor som vanligt....=/ Gaah när ska jag lära mig....?:P
Sedan blev det systemet med Catti och Karin,
handlade på oss inför juldagen och nyår :)
Åkte direkt hem till Karin efteråt, dit även Fia kom för att ha
våran tradition: lilla julafton som vi fyra alltid har dagen före julafton :)
Förr i tiden köpte alla julklappar till alla,
men nu drar vi vem vi ska köpa till så alla köper åt en person bara, mkt vettigare :)
I år blev det jag till Catti och hon till mig också faktiskt :)
Vi hade sååå mysigt med julklappsutdelning, julfika och massa prat!

 
 


Nöjd med mina julklappar från Catti:)
En assnygg o skön tröja från Monki och en snygg vattenflaska till dansen :)



Jaja, Catti är alltid brun.......;P

Efter julmyset åkte jag och Karin till Ea där ett helt gäng var för att ha......
SÄLENMÖTE!
Yeees det blir Sälen på nyår :D

Fast såhär är det..
Ea o hans tvillingsyster och hennes kille och deras kompisar
(bl.a. Karin eftersom hon känner Ea's syster:P) hade bestämt sedan lääänge,
typ innan jag o Ea blev ihop eller precis i början där (slutet av sommaren)
att de skulle till Sälen en vecka, över nyår.
Sen var det tänkt att ju jag också skulle följa med då,
men jag har insett att jag inte kommer ha råd,
en vecka i Sälen = resan, boende, mat 7 dagar, massa alkohol,
hyrning av slalom/snowboard, liftkort osv blir en jäävla massa pengar,
pengar jag verkligen inte har just nu! Ea har erbjudit sig att låna ut pengar
eller hjälpa mig med vad det kostar så jag inte behöver lägga lika mkt
men jag vill inte det! Nej, ska jag med vill jag kunna betala själv isf!
Så bestämde mig för att inte följa med,
och var jätteledsen för att jag och Ea inte skulle få fira nyår ihop. =/
MEN så kom jag på att jag kan ju åka dit över nyår bara,
alltså ta bussen dit dagen innan nyår och åka hem den 2:a (Karin ska ändå också hem då för hon har tenta några dagar senare..) för då blir det bara en kväll med fest (nyår), inte så mkt man behöver lägga på mat,
inte massa pengar till boende eftersom jag ändå inte tar nån säng-plats för jag delar ju med Ea så de tyckte inte jag behövde betala nåt för de tre nätterna, plus att jag inte ska åka något i backarna då, tråkigt, men skulle ju inte klarat
att vara där en vecka och inte ha råd att åka nåt medan de andra åker varje dag! Under nyårsafton och dagen efter blir det väl inte så mkt åkande ändå så då slipper ja sitta o va den enda som inte åker då ;P
Så det blir inte alls mkt pengar, bussresan har min kära snäälla lillebror betalat åt mig så länge :)
Så nu får jag vara med min ääälskling på nyår ändå och det är jag såååå glad för!:D
Det ska bli så jäääääääkla roligt!!!!!!!!!!!!

Nu vet ni hur det ligger till med det iaf, va lika bra att förklara så ni inte undrar sen varför jag åker dit senare eller nåt ;P

Efter mötet åkte jag och Ea hem till mig, jag hjälpte mamma med massa grejer medan
Ea var gullig och dammade mitt rum :) Aww!
Sedan skulle jag med hem till hans föräldrar o spela Bingolotto med hans familj egentligen,
men det var fortfarande så mkt kvar att göra här hemma så jag fick stanna kvar o hjälpa till ist.....=/
Städade, pyntade, klädde julgranen m.m. Allt i sista stund som vanligt!
Men det blev så fint så :)
Och Ea kom tillbaka till mig igen sen som tur var ;)

Kommentarer
Postat av: mikkan

Nää ja gillade inte dansfilmen alls, början på min street syns inte ens när alla grupper gör, så jävla kasst och alldeles för mkt närbilder, borde dom inte kollat på genrepet hur dom skulle filma? dooh.. ja blev besviken.. o madde glöm inte att du e skyldig mej massa pengar ;P måste ha dom innan spanien! :)

2009-01-03 @ 12:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0