Showtime!



Såå, hur gick det igår nu då?
Kan säga såhär: det gick jäävligt bra och jävligt dåligt!
Det började med att genrepet gick kasst. Gjorde inte så mycket fel eller så men det kändes inte bra bara
och det blev fel för många andra.. Men det ska ju gå dåligt på genrepet för då går det skitbra när det väl gäller!
Tänkte inte mer på det, åkte hem och lagade supernyttig middag, gjorde i ordning håret, sminkade mig som fan
och åkte tillbaka till Medis, redo för att ha föreställning nr 1.
Och den gick skiiiiiitbra! Tror inte jag gjorde ett enda fel? Kanske gjorde något litet, minns inte ens,
för tyckte det gick så jäkla bra och var jättenöjd!
Dessutom var pappa, William och Rebecca där och tittade då så det var kul :) Rebecca sprang fram och kramade mig efteråt och sa "Maddeee, jag vill också börja dansa nu!"  Sötnos :)

Var helt slut efter första föreställningen, det är jobbigare än man kan tro att vara med på 9 danser och försöka köra 100 % på alla, man är ju trött redan efter första och då är det bara att spriiinga och byta om under stress och sedan köra igen, vara ytterligare lite tröttare efter nästa men stressa för att byta om igen, ut på scenen och köra, stressa igen osv....
Man gör av med så otroligt mycket energi samtidigt som hjärnan blir trött, dels för att man är trött fysiskt och dels för att man ska komma ihåg alla steg och tänka på placeringar, balans osv osv..
Skulle behövt käka en gång till efter första föreställningen, behövde fylla på med energi, men hade tyvärr bara vatten så kände innan att nästa föreställning inte skulle gå lika bra, var mer nervös då med eftersom hela min familj och Ea och hans föräldrar var där!
Och mycket riktigt: andra föreställningen gick inte alls bra!!!! Så tyyyyypiskt!
Tappade löshåret, tappade örhängen, tappade balansen, tappade bort mig.....
Men det var bara att köra vidare hela tiden ändå och låtsas som ingenting!
Men tur som faaaan att det var första föreställningen som filmades säger jag bara!
Efteråt när jag pratade med alla som var där och tittade på mig visade det sig att INGEN av dom hade sett att löshåret flygit av! What?! Det hände på första dansen, det fastnade nämligen under en annans fötter när vi låg på golvet, precis innan vi skulle flyga bakåt typ och hela jävla skiten rycktes av på en gång! Aj aj aj! och pinsamt! hann jag tänka innan jag snabbt kastade iväg löshåret och fortsatte. Hur fan kunde de missat det?!:P Haha måste väl ha synts att jag hade jävligt mkt mindre hår resten av dansen sen om inte annat, haha... Sprang och satte i det igen det första jag gjorde sen när vi kommit av scenen;P

Efter andra föreställningen var jag mer eller mindre död. Orkade knappt gå kändes det som...:P
Men att stå på scenen är det bästa som finns så det är såå värt det!
Var skitkul ändå, trots allt som gick fel på andra, och lite nöjd kunde jag vara..
Fick massa blommor och choklad efteråt, glad blev jag då :D
Och massa beröm fick vi, så jäkla kul!
Fick höra att det var den absolut bästa showen vi gjort, men det är ju inte så konstigt,
har ju bara haft två stora innan (fast känns som fler!) och vi utvecklas ju hela tiden:)
Sån enoooorm skillnad är det från första föreställningen och denna så det går inte att jämföra!
Sedan var ju scenen lite mer fylld denna gången på tacket, har ju drygt 200 elever nu :)
TACK ALLA SÖTA DANSARE OCH ALLA I FÖRENINGEN FÖR GÅRDAGEN, OCH HELA TERMINEN :)
Och tack alla ni som kom och tittade!
Var över fullsatt på båda, roligt:)
Nu längtar jag till dvd:n kommer så jag får se hur allt såg ut!

Blev en otroligt slapp myskväll hemma hos Ea sen med Wallander och pizza :)

Idag är jag trött som en get och har träningsvärk överallt!
Smart att man stretchar efter en sån dag ;P
Ska duscha nu och vid ett ska jag på möte.
Sedan ska jag slappa som aaaldrig förr tills Ea slutat jobba och då hooooppas jag att han inte har träning så vi kan ses:)

PUSS!

Kommentarer
Postat av: N a t h a l i e

Kul att det gick så bra första föreställningen! Det var samma för mig när vi hade föreställningar i 4 DAGAR. Andra och fjärde sög medan dom andra gick asbra! Men det är så det är :) Är du ledig ett tag nu då? :)

2008-12-15 @ 13:42:08
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: N a t h a l i e

Tack! :) Tur man kände sig snygg en sån dag iaf! Hade vart fett segt och gå upp på den scenen och känt sig ful...! Usch!

2008-12-15 @ 17:37:30
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: N a t h a l i e

Fin du är förresten!! Jättefin på den här bilden verkligen :)

2008-12-15 @ 17:41:00
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va?! Jag varken märkte eller hörde att ditt hår flög av! haha

2008-12-15 @ 20:06:33
Postat av: Madde

vem har skrivit anonym..?;P

men fattar inte att ingeeeen määäärkte! haha

2008-12-17 @ 14:40:21
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/
Postat av: Madde

vem har skrivit anonym..?;P

men fattar inte att ingeeeen määäärkte! haha

2008-12-17 @ 14:40:33
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0