Streetcamp 08


Miia & Sanna Nyman från No Sugar Added


ÄNTLIGEN är det dags för det jag längtat efter hela sommarlovet, streetcamp 08! Det är alltså ett streetdance-summercamp som hålls i Karlstad 16-19 juni samtidigt som Karlstad HipHop Festival, kommer bli grymt kul! Det är 9-16 varje dag o det kommer nog kännas i kroppen med tanke på att jag inte tränat i princip någonting sen vi slutade streetlinjen för en månad sen! Dessutom har jag en sträckning på baksidan av vänster lår som inte vill gå över, gör jätteont! Men får hoppas det går bra ändå!:) Vi kommer i vilket fall få ha GRYMMA danslärare, som bl.a. Miia o Sanna Nyman (bilden) från dansgruppen No Sugar Added, de är ursprungligen från Sverige men är bosatta och dansar i Paris sedan många år tillbaka och de är GRYMMA! Sedan kommer vi ha våran alldeles egna Jaaackieboooy (Jakob Isaksson alltså, även kallad "Quake", han som alltså var våran huvudlärare i street under hela streetlinjen) och Emil Rosén, de har ju dansgruppen BEEFnoodles tillsammans, också grymma men det är väl ingen nyhet ;) Sedan ska vi även ha YNOT från Rock Steady Crew som är från USA (New York) och alla som känner till något om dansvärlden vet hur stora dom är så det är GRYMT kul att vi ska få ha breakdance med honom, har är liksom en av världens bästa och legendarisk! Tur är väl att vi ska ha Top Rock (dvs den stående dansstilen inom breakdance) med honom för jag suger på breakdance (snurra på huvudet och hålla upp kroppen med enbart en arm eller göra windmill osv är liksom inte min grej;P), men det stående ska man väl iallafall klara av!:) Fast att han kallas The King Of Top Rock skrämmer mej lite får jag väl erkänna ;)
Hur som helst kommer detta bli GRYMT KUL och det kommer hända massa andra roliga saker i Karlstad de här fyra dagarna också eftersom det som sagt är HipHop Festival samtidigt som Jakob ordnat!:)
Vad som är mindre kul är att vi (jag o Mikaela) måste åka 06.56 imorgon, eller ja, alla dagar, för det går så dåligt med tåg/bussar nu på sommaren..=S Kommer till Karlstad en timme och en kvart innan vi börjar, lite drygt! Men det får det ju vara värt....;) Nu ska jag iallafall hoppa i säng så jag orkar ta mej upp imorgon!
Sov sött alla underbara läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0