Lägenhet + Bilder från igår

Jag o älskling hade en riktig mysdag igår.
Efter jag mött honom på centralen åkte vi direkt till Sollentuna där jag skulle kolla på en lägenhet.
(Hallå, stockholmsbor, är det ett okej område eller? Edsberg i Sollentuna. Det verka hyfsat iaf o en i klassen som är från Sthlm sa att det var okej, så länge man inte bodde i vad-det-nu-hette). Lägenheten var på 22 kvm som denna, men kändes lite större eftersom han hade loftsäng, som jag kunde låna.. Hyran var lägre än denna, jag får den helt omöblerad (yeey), jag får bo kvar fram till sommaren, den va fin o mysig o ja... allt var bra helt enkelt. Måste dock säga att den jag bor i nu är snäppet mysigare o fräschare (sääärskilt badrummet!) samt har ett myyyycket bättre läge, men jag får ju bara bo här i en månad till så what can I dooo? Det var jättemånga som var intresserade av lägenheten, han hade den ute på blocket o det var några som redan varit o tittat på lägenheten, men jag gick före alla dom om jag ville ha den, eftersom han var kompis med Kersti i min klass o det var genom henne jag fick reda på lägenheten. Eftersom det var så många som var intresserade, o han dessutom skulle flytta ut redan nu på torsdag var jag tvungen att bestämma mig till igårkväll o ringa o säga ja eller nej. Ville säga jaaa MEN jag har ju redan betalat hyra för september i denna jag bor i nu, plus att jag isf måste betala hyra för september för den andra lägenheten också.. Har ju liksom inte råd med två hyror....:S Men har inte råd att tacka nej heller, för tänk om jag inte hittar något annat o står lägenhetslös 1 oktober? Är ju liksom bostadsbrist.. Så jag ringde igår o tackade ja... Men inget kontrakt eller så är skrivet än så jag kan väl fortf ändra mig, men jag är ganska säker iaf :) Fatta vad skööööööönt att veta att jag har lägenhet under hela skoltiden, med en hyra på bara 3000! Den är dessutom fräsch, med helkaklat badrum o vita väggar där jag fick sätta upp vad jag ville, stort fönster, o buss precis utanför som tar några minuter till Sollentuna centrum. Måste ta pendeltåg till skolan på morgonen men hellre de än tunnelbana faktiskt....
Men eftersom jag ändå måste betala hyra till båda lägenheterna kan jag lika gärna bo kvar i denna september ut, gillar denna så mkt så :) Så att så får det bli! Yeeeey!

När vi kom hem lagade jag mat, sedan var vi tvungna att gå ner o slänga in några tvättmaskiner,
sedan käkade vi, sedan handlade massa gott o efter det blev det Den gröna milen, som är en gryyyym film!


Jag lagade goood middag:D kassler is da shit! ;P


- Mmmmm.......
säger Ea ;P


- Hej jag är schleten...
säger jag ;P


Lördagsmyyyyys


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0