Madde is back

Nuuu undrade ni allt vart jag tagit vägen va?
För att göra en lång historia kort så har jag inte haft internet sen i söndags.
För att göra historien bara liite längre: Lånade mammas dator här första veckan o då funkade internet perfa (internet ingår i lägenheten så köpte bara en nätverkskabel o sen va de bara o köra), men Ea tog med den hem i söndags för mamma behövde ha tillbaka den, så i måndags köpte jag en egen dator. Men när jag kom hem fungerade inte internet, har försökt i flera dar att lösa problemet med hjälp av datanördar, de jag köpte datorn av, grannar osv men ingen fattade vad som var fel, tillslut fick jag tag på Jon (han jag hyr lägeneheten av som är i USA) så jag kunde få hans personnr o bredbandsuttagsnumret så att Tele2 kunde hjälpa mig då jag insåg att det inte var någon inställning på datorn som var fel utan att det var internet det var fel på (vilket jag tyckte var konstigt eftersom det funkade i mammas dator o för grannarna). Iallafall så är det tydligen så att max 4 olika datorer får använda nätverket per uttag/lägenhet, o mammas dator var alltså den fjärde datorn som använde uttaget i denna lägenheten, så då måste man ringa tele2 o så får dom "tömma" typ, så det gjorde dom o nuuuu funkar det :D Wiiiiie! What a relief, man blir handikappad utan internet, eller hur?

Allt är iaf fortfarande skiiiitbra här,
denna veckan i skolan har varit GRYM men sjukt jobbig. Man är så svett efter nästan varje klass att det ser ut som man stått i en dusch med kläderna på, så då kan ni ju fatta vad jobbig varje lektion är, o då har vi fyra om dagen. Man är rätt död när man kommer hem. Men bara man äter o sover ordentligen så går det galant ;)

Housen i onsdags var typ en av de grymmaste lektionerna nånsin!
Vi freestylade en och en i ring nästan hela lektionen, o det blev en sån jäääkla stämning, alla körde som fan när det var deras tur, alla hejade på o peppade som fan hela tiden, the room was on fiiire ;) Haha. Kändes inte som vi var i en danssal alls utan som att vi faktiskt var på en klubb o bara körde järnet, vilket ju är jävligt bra då house faktiskt är en klubbdans. Så himla härlig känsla! Har nog aldrig varit så svettig som efter den lektionen! Nikki (läraren) är en av de bästa tjejerna i Sverige på house o vi har henne 2 ggr i veckan så förhoppningsvis kommer vi bli gryyymma på house innan vi slutar ;) Fast vi ska ha hiphop o dancehall med henne också, det ser jag fram emot ;) Fasen vad jag älskar Nikki alltså, sån otroligt inspirerande person, hon är gryyym på det hon gör men samtidigt såå ödmjuk, man får massa energi från henne, o så är hon så himla vacker också. Man kan bara sitta o stirra på henne, hon är en såndär speciell människa, som har det. Tycker jag iallafall!

En annan rolig sak förresten. Robert Wägar som vi har i street berömde våran klass som fän häromdagen efter en hype-lektion. Han sa att vi kommit mer än dubbelt så långt redan än de som gick danslinjen förra året hade gjort efter så lång (kort) tid som det gått nu, att han verkligen kan köra på med oss o så sa han att om vi fortsätter som vi gör nu kommer vi kunna göra riktigt grymma saker på våran slutföreställning. Han sa massa mer fint men kommer inte riktigt ihåg allt, sedan avslutade han med att säga något i stil med: Fortsätter ni kämpa o har samma vilja o känsla som ni har nu kommer ni nå riktigt långt innan året är slut, jag brukar inte säga sånthär så mkt, men shit alltså. Jag blir glad som fan. Det ska ni veta. Ni gör mig glad.
Sedan lämnade han rummet. Vi satt kvar o bara aaaawww ;D Haha!

Allt är uunderbart på Danscenter helt enkelt. Förutom baletten. Det suger. Suger, suger, suger. I hate it. Bara för att jag är så kass på det o känner att jag aldrig utvecklas i det. Balettläraren är på mig hela tiden, hela klassen är hon på hela tiden för den delen. Det är skitbra med kritik, absolut, vi behöver ju det för att utvecklas o komma framåt, gör man fel vill man ju veta det så man kan rätta till det, såklart, men det finns ju olika sätt att säga saker på... Man vill inte att det ska kännas som en utskällning varje gång hon säger något, men det är väl hennes sätt att arbeta på, o visst, det funkar ju för vi anstränger oss verkligen men det kan vara riktigt jobbigt! Den dagen jag har en riktigt dålig dag kan jag ju svära på att jag kommer börja böla på balettlektionen. Men balett är jävligt nyttigt, vet att jag behöver det, så det är bara att bita ihop o kämpa på som fan, fan, fan! Förhoppsningsvis kommer man utvecklas snart o då blir det nog roligare.

Visade förresten mitt solo som jag hade på intagningen för hela klassen idag, vi hade det som läxa till KRS:en i måndags, att visa upp audition-solot o sedan få feedback från läraren (Anette) o klassen. Alla hann inte i måndags så resten fick göra på hennes jazzlektioner o today var det alltså bl.a. min tur. Det var fasen mer nervöst att göra det inför klassen än inför juryn på audition! Men det gick bra :)

Nej hörrni, nu har jag skrivit alldeles för mkt!
Så går det när man inte haft internet på 4 dagar ;)

Nu blir det sängen!
Hörs imorgon, lägger kanske in bilder från världens bästa 1-årsdag i söndags då ;)

PUSS på er

Kommentarer
Postat av: Verran

SVAR:Aha vad kul, och verkligen roligt att det går så bra för dig <33

Jodå jag mår bara bra oxå ;)

Händer i helgen då?

<3

2009-08-28 @ 19:03:52
URL: http://verraan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0