Nu flyttar jag till Sthlm

Nuuu ska jag o Ea åka. Har precis haft "avskedsfika" med familjen, fick goda frallor o kladdkaka o grejer ;D
All packning är redan i bilen så vi är helt färdiga att dra nu, ska bara förbi ICA först ;P
Älskling kommer stanna hos mig tills på tisdag, sedan börjar han jobba igen o måste hem.. Känns himla skönt att han ska vara med mig de första dagarna iaf :)

Runt 7-8-tiden ikväll får vi flytta in i lägenheten.
Det är alltså en möblerad studentlägenhet (på only 22 kvm, hjälp!) jag ska hyra av en kille,
tror jag bor på fjärde våningen o det var typ 8 våningar med 40 studenter på varje våning! My gooood! Jag hoppas på lite lugn iallafall, kommer behöva det.. Men jag ska ju inte bo där så länge, får bara hyra den lägenheten fram till sista september, o sedan har jag ingenstans att ta vägen än så länge :P Ska leta ny lägenhet som en dåre under tiden jag är där!

Har fått låna mammas bärbara dator så jag har en tills jag ska köpa en egen när nästa lön kommer om 1½ vecka. Ska bara fixa mobilt bredband också, gör antagligen det imorgon :) Så mej slipper ni inte ;P

Fan, nu har jag inte tid att sitta här längre!

Måste Å.K.A. Fan vad nervös jag är. Det är verkligen på riktigt nu! Shiet, det pirrar i magen ;)
Hoppas jag trivs i Sthlm bara :) Jag får ju iallafall göra det jag vill = DANSAAAAA!

På måndag börjar jag skolan! Fick schemat (för första veckan) förra veckan o OHMAJGAD säger jag bara!




Såhär kommer mina veckor att se ut.

(Eller ja, såhär kommer min FÖRSTA vecka att se ut, o den är lite annorlunda eftersom läraren i modernt skulle vara ledig så vi har inte modernt första veckan, men i fortsättningen ska vi ha modernt 3 ggr/vecka)

För att förtydliga det lite: grönt = lite lugnare tempo, mkt stretch gult = normalt, rött = jättetuffa, hårda lektioner, ungefär.. Detta varierar hela tiden (byts varannan vecka) så alla lektioner = alla dansstilar kommer ha alla färger, fattar ni? Så om två veckor kommer kanske t.ex. baletten vara hård istället, medan streeten blir normal... Aja ;P
Schemat ovan är som sagt för första veckan, då moderna lektionerna är ersatta med något annat, vilket gör att det blir mindre röda dagar första veckan då de moderna lektionerna skulle varit röda (vet inte varför lektionerna de ersatte de moderna med inte blev röda då men..) så alla andra veckor kommer det alltså vara ca. 3 röda lektioner till i veckan.
Fattar ni.......?;P Kan verka lite krångligt men vi kommer nog in i det snabbt...


Det är alltså dans 9-17 mån-fre, 4 lektioner om dan och ni kan inte ens föreställa er hur jobbigt det kommer bli, både psykiskt o fysiskt. Men jag ska klara detta! Jag är sjukt peppad o vill detta så jävla mkt!
Uttrycket blod, svett o tårar är bara förnamnet nu men fan vad jag ska kämpa, fan vad jag ska utvecklas o fan vad jag ska ha kul! Detta är min dröm och den ska jag ta vara på!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till Madde! Kram

2009-08-15 @ 15:27:50
URL: http://camillionten.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Wohooo!!! sjukt tufft schema, se till att ta hand om kroppen. ät bra och vila! happy for you :) kramar

2009-08-16 @ 00:42:53
URL: http://nathalieakselsen.com
Postat av: Sandra

Hur går uttagningen till inför DC daglinjen??! är det svårt att komma in? vad kollar du främst på?? kör man solo eller kollar dom i grupp koreografi? :) Jätte nyfiken!!

2009-08-16 @ 23:10:50
Postat av: Malin

Halluu!! vad är KRS & Street block ??

2009-08-17 @ 20:37:36
Postat av: Madde

Sandra: audition är i två dagar, en lördag o söndag. första dagen har man lektioner (gruppkoreografi ja) i jazz, balett, modernt o street, halvtimmeslektioner är det. andra dagen är det solo o intervju.

ja, de e rätt många som söker o de flesta e väldigt duktiga (finns många mindre bra som söker också såklart) men har man dansat mkt innan så har man stor chans, helt klart! hur länge o vad har du dansat?

hmm, dom kollar ju liksom på allt, men är man t.ex dålig på balett men grym i t.ex street kan man komma in ändå, solot väger in mkt också + att dom verkligen vill se att du har massa, massa vilja, dom vill att du ska visa att du vill det till 110 % typ.. dom gillar personlighet också så det ska man försöka visa mkt av. ja det var väl det :) tänkt att söka nästa år?

2009-08-17 @ 21:32:21
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/
Postat av: Madde

Malin: KRS = komposition/rytmik/scenframställning

Street block = blockundervisning i olika streetstilar. det kan alltså vara house, locking, popping, breaking, dancehall eller vad som helst o man har gästlärare den lektionen, olika varje vecka. Eller ja, samma gästlärare kommer kanske fler ggr då men ;P det är gästlärare som gäller på den lektionen iaf o då kan det alltså bli vilken streetstil som helst beroende på vilken lärare man har..

2009-08-17 @ 21:47:12
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja! men har tvekat lite för att jag inte har erfarenhet inom balett o modernt.. har dansat jazz o street i flera år :) Så får man lägga upp solot hur man vill till en låt eller? Trivs du bra där? :) Kram Sandra

2009-08-18 @ 14:27:01
Postat av: Madde

okej men har du dansat mkt jazz o street så har du chans ändå! särskilt om du e grym på street ;) ja har själv inte så mkt erfarenhet av modernt o balett, har dansat de endel men de e väl inte mina starkaste stilar ;P jazz o street står mig mkt närmare ;P ja, vilken musik man vill o vilken dansstil man vill, runt 1 minut långt..

jaaaa jag trivs superbra, det är en skiiitbra dansskola, lärarna är grymma o man jobbar mkt på att få en stark sammanhållning mellan klassen vilket är bra så man blir trygg snabbt.

jag rekommenderar skolan starkt helt enkelt :) den e jättefin också, superfräscht o stora, fina danssalar :)

2009-08-18 @ 19:09:16
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0