Komplimanger

Jag har varit i skolan, duschat, pratat med mamma, diskat, lagat middag + lunchlåda o ätit o nu är klockan runt 21 o det är snart läggdags. Ja vad ska man säga...:P Det är ungefär sådär alla vardagar kommer se ut. Man hinner inte med mkt mer än skolan, mat osv, men jag klagar inte, jag flyttade hit för att dansa, dansa, dansa, o andra saker jag vill göra får jag ta på helgerna :P
Det har återigen varit en bra dag iallafall!
Men den började dåligt.. Jag gick upp extra tidigt idag för att kunna ta det lugnt på morgonen men ändå hinna i tid, o 8.20 tog jag tunnelbanan härifrån och då är jag framme vid medborgarplatsen runt 8.35 o därifrån tar det bara några minuter att gå till dansskolan, så runt 8.40 skulle jag varit där, precis perfekt med tanke på att vi ska vara där runt 8.45 för att börja värma upp o ställa in oss mentalt på en jobbig dag, innan första dansklassen börjar 9.15. Men sjääälvklart skulle tunnelbanan krångla, så vi stod still typ 10 min på 3 ställen, och jag kom fram till Danscenter precis innan vi började ändå :( Fick paniiiik när jag satt fast på tunnelbanan sådär o visste att jag inte skulle hinna till den tiden de vill att vi ska vara där, men inte kunna göra något utan tvingas acceptera att man blir sen, trots att man åkt hemifrån i god tid! I vanliga fall är jag en sån person som är dålig på att passa tider, ofta kommer sent, ja tidsoptimist helt enkelt, men nu anstränger jag mig verkligen o gör allt för att komma i tid för jag vägrar vara den där eleven som alltid kommer sent så jag började näsan gråta på tunnelbanan imorse för jag vill ju särskilt inte komma sent första veckan o framför allt inte imorse då vi hade jazz med anette starck som senast vi hade henne sa att hon hatade folk som kommer för sent, att det är respektlöst o att vi aldrig får göra de. Åh! Men jag kom ju 5 min innan lektionen började iallafall o jag vet inte om hon märkte något eftersom hon kom in i salen efter mig.

Själva jazzlektionen var skitrolig iaf! Vi fortsatte på koreografin till Michael Jackson-låten (vet inte vad den heter, det är inte hans låt heller utan någon låt han gjort en cover på) o jag älskar den! Koreografin alltså :) Fast låten med ;P
Att sedan få höra "Fan vad fin du var på jazzen idag" efteråt av en klasskompis (vi körde i grupper o fick kolla på varann)  gjorde min dag! Man blir så glad av sånt!
Fast det bästa idag var när jag fick en komplimang av självaste Robert Wägar i slutet av hans streetlektion när vi körde hans koreografi (popping/robot/futuristiskt-aktig) flera ggr i rad o han gick fram till just mig o bara mig efteråt o gav mig en komplimang. Nu är ni allt nyfikna på vad han sa va...?;) Men jag har svårt för att ta emot komplimanger när det gäller dansen. Jag tänker bara "Äh, sådär sa han/hon säkert bara för att försöka peppa mig för att han/hon tycker jag är dålig" Fast så kanske det var också....?;P

Fick t.o.m. ett "bra, precis så, nu du har faattat" (med rysk brytning) av ryska, stränga Margarita på baletten.
Haha ni ska veta hur hon är alltså. Springer runt mellan oss o skriker "Vad håller ni på med?" "Du, vad är det där för armar? Skärp dig!" "Vad är det där för dålig utåtvridning?" "Vad är det där för trams, du måste strääääääcka" "Men gumman, varför du gör sådär?" Osv osv, men grejen är att det är faktiskt BRA för man anstränger sig verkligen, fokuserar o gör sitt allra, allra bästa för såna kommentarer vill man ju liksom inte ha :P
Som hon sa till mig igår:
"Vad är det där för mage? Du måste iiiiin med magen, stabilt center, in in iiiin *kommer fram o känner*, det är geléééé, här känn på min mage nu, det är steen, du måste spänna, spänna SPÄÄÄÄÄNNA *jag spänner musklerna i nedre magen så mkt jag kan* sådääär ja, det är bättre, inget gelé!" Ungefär, hahaha. Ja gud... Men  det är bara att vänja sig, har henne 4 ggr i veckan!

Nej gud vad klockan går fort, började skriva detta för en timme sen! (Kollar på tv samtidigt så det tar lite tid;P)
Ska packa kläder osv inför imorgon, sedan soooova! Är helt slut, somnade t.o.m på lunchen idag, på riktigt! Hade precis ätit klart o satt o pratade med två i klassen o så la jag huvuder på sidan för att jämt vila lite, vips så hade jag somnat o börjat drömma o allting! Haha, trött ellö ;P

Jaja, vi hörs la imorrn
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Härlig läsning! Vill veta vad du fick för komplimang av robban NU :) hann aldrig skicka dig numret tyvärr för vi började och hade teori så när jag började skriva sms tillbaka så stirrade föreläsaren på mig som att han väntade bara på mig haha så jag fick lägga ner... men tur att det löste sig ändå då. annette är bäst förresten, love her <3

2009-08-21 @ 19:52:09
URL: http://www.nathalieakselsen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0