Melodifestivalen - what the....?

Alltså, Melodifestivalen igår... Seriöst?!
Vad fan är det som händer?
Det var så jävla tråkigt och sugigt att jag satt där och nästan blev förbannad!
Inte för att låtarna var dåliga, nej det hade jag redan förväntat mig, är inget stort fan av schlager direkt.
Tycker dock att E.M.D's låt var hyfsad, den var klart bäst iaf om man måste välja,
men deras framträdande? Vart fanns självförtroendet? Förstår att det säkert är svårt, men när man filmas
i närbild måste man kunna vara tillräckligt bekväm för att kunna hålla kvar blicken.
Sedan måste jag säga att BWO var en stor besvikelse, alldeles för segt och tråkigt, inte alls likt dom!
Men som sagt, hade inga höga förväntningar på bidragen för jag tycker oftast inte ens den som vinner är bra.
Men som förra året t.ex var det ändå kul att kolla på när Luuk var programledare
och Björn Gustafsson stod för pausunderhållningen.
Nu satt jag bara där och ville skjuta mig själv.
För det första, Petra Mede? Kunde de inte hitta någon bättre programledare?
Hon är en typisk sådan person som hela tiden försöker vara rolig,
men misslyckas och bara blir överdriven och pinsam istället.
Hennes typ av ironi går verkligen inte hem hos mig.
För det andra, pausunderhållningen? What?!
Nej jag fattar ingenting, har dom seriöst inget bättre att komma med?
För det tredje fattar jag inte heller varför det är tillåtet att sjunga på andra språk?
Som hon Sofia t.ex., hur fan hör det hemma i en svensk melodifestival?!
Tur att jag hade popcorn iaf, annars hade jag nog inte överlevt...

Det var första och sista gången jag kollade på Melodifestivalen detta året iaf,
kanske kollar på den stora finalen sen men något annat tänker jag inte plåga mig igenom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0