Streetstar

Något som dock stör mig enormt idag är att veta
att jag egentligen kunde vara i Stockholm på Streetstar nu! 
(För er som inte vet är det Sveriges/Skandinaviens största streetdancetävling,
Skandinaviska uttagningarna till världens största streetdancetävling, Juste Debout, som vi var på i Paris förra året)
Hela klassen (säger fortf klassen, men är ju f.d. klassen... streetklassen alltså...)
är där som jag inte träffat på aaaaslänge
så vill såååå gärna träffa dom,
plus att Streetstar är typ det grymmaste som händer i Sverige under året
(enligt mig) och det är inget man vill missa!
Särskilt inte när jag vet hur kul vi hade på Streetstar förra året
och hur gryyyyyyymt det var!
Men det fanns ingen chans att jag skulle haft råd att åka, tyvärr....=S
Lönen denna månaden var intee rolig
och ändå har jag mer att betala nu än någon annan månad =(
SUCKS BIGTIME!

Men jag hoppas hela klassen har det jätteroligt borta i Sthlm,
och ni ska veta att jag saknar er alla!

Tänkte iaf visa er lite bilder och klipp från förra årets Streetstar :)


Påväg till Sthlm sent på Onsdagsnatten
Mikaela o Robert på bild :)


Ankan var med såklart! <3


När vi kom fram drog jag o Mikaela till hennes släktingar där vi skulle bo,
packade upp och gjorde oss i ordning o så.
Mikaela lekte pimp ;P


Jag hade jättekort hår!


Sedan drog vi till Solna för att ha fyra workshops tillsammans med massa duktiga streetdansare



Dessa fyra hade vi workshops med, förra årets domare i Streetstar, fattar ni vad gryyyyymt :D
Hiphop med Buddha, House med Rabah, Popping med Wiggles o Locking med Risa


Klassen minus Mikaela, Robert och Issa, tillsammans med MR. WIGGLES


På fredagen började tävlingarna!


Grymma dansare


Gotta love locking ;)


Tröööötta tog vi tunnelbanan hem mitt i natten


Lördag , påväg in till Solna 


Där hade vi först workshops igen, i house och hiphop


Allas våran cp-unge, Kajsa ;)


På eftermiddagen/kvällen drog vi till Solnahallen igen för att kolla på alla
semifinaler och finaler + showcases!
Åhhåå det var så gryyymt!

Avslutar med två klipp från min kamera,
popping och breakingbattle

Popping


 Breaking Battle mellan två crews

Visst är dom grymma?
Har massa fler klipp från förra årets Streetstar
men det tar ju hundra år att ladda upp dem på Youtube, tyvärr...
Alltså, åååh ni kan inte fatta stämningen därinne alltså!
Nästa år tänker jag INTE missa detta!

Nu drar snart kalaset igång här :)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ååååh, vilka minnen!! =D Har inte sett de här bilderna tidigare - jättefina! Lyckades skaffa mig feber igår, så jag är hemma o vilar upp mig idag och åker till sthlm imorgon istället... så himla trist att du inte kommer vara med! =( Jag kommer till Karlstad på torsdag o stannar hela helgen, är du nåt i stan då? Tänkte kolla med IA om jag kanske kan gästa nån klass på studion tors el fre =P

2009-01-30 @ 20:12:11
URL: http://l1nneans.blogg.se/
Postat av: Mytruth

Streetstar var världsklass i år...

Locking-vinnardansen var bästa jag har sett...fantastikskt! Alla vinnarna var värda applåder!

2009-02-04 @ 20:58:00
URL: http://mytruth.blogg.se/
Postat av: Mytruth

Streetstar var världsklass i år...

Locking-vinnardansen var det bästa jag har sett..fantastiskt!

Alla vinnarna är värda applåder!!



//Mytruth

2009-02-04 @ 21:02:16
URL: http://mytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0