Shopping

Halli Hallå!
Vädret suger och det gör jag med, höll jag på att säga men jag menade mitt humör. Eller mitt humör var fel ordval men min hälsa då? Äh, kort o gott: jag är trött, hängig o har grymt ont i huvudet.. Det + regn gjorde att jag valde att stanna hemma ikväll från häng + fest i furuskogsparken (+ utgång efter I think) med vänner. Sparar mig till helgen istället.

Igår efter jobbet drog jag o älskling till Karlstad för att shoppa.
Jag behövde lägenhetsstuff o nya danskläder, så vi gick först i affärer inne i stan o efter det åkte vi till Ikea.
Hittade massa smått o gott inne i stan, mest lägenhetsgrejer o så, i klädväg hittade jag bara ett danslinne.
Men vi hade inte så många timmar på oss heller... Vi käkade asgod matKebabhouse också.
Sedan drog vi till Ikea, men eftersom vi kom en timme innan de stängde blev det mest bara stressigt och jag köpte aldrig någonting där.. Lika bra kanske, ska åka dit igen efter löning ist..
Sist var det tänkt att vi skulle dra på bio men båda var sjukt trötta (när jag kom hem visade det sig att jag hade feber=S) så vi drog hem istället o gjorde i ordning kvällsmat till So You Think You Can Dance.
Det var en skiiitrolig o mysig eftermiddag/kväll med baby iaf :) Åhh vi har så kul tillsammans!
Vi skrattar o busar (haha busar) o fjantar oss ihop som bästa vänner samtidigt som vi är såå kära o sjukt attraherade av varann, kan det bli bättre...?;P K Ä R L E K  stavas det ;)

Bilder från igår:


Jag precis innan vi drog till Karlstad


Såhär såg Maddisen ut. Linnet/tunikan är nytt, köpt i Grebbestad (rosa- o vitrutigt men det syns inte på bilden).


On daaa road


Hetingjävel


Mums ;)


:)


Ajabaja, inte störa den som kör!


Kycklingfilé med mozzarella och parmaskinka, wokade grönsaker och klyftpotatis <3


Madde aka Grodan boll


Hemma igen.

"Just make it work"
Köpte linnet på H&M, ska ha det o dansa i såklart ;) 99 kr bara!


Suddigt ja...


Ea köpte dom här till mig "bara-för-att", haha. Vi får väl se om jag tar på mej dom ;)
Nejdå, men dom var rätt coola faktiskt! Nästan gratis också...


Köpte denna vasen på rea på Lagerhaus för 15:-!!! (ord. pris 119:-), nästan gratis så var ju tvungen;)
Vet dock inte om jag ska ha den där växten i eller något annat...
De söta muggarna är från Boulevard. Något rosa måste man ju få ha i lägenheten ;)
Ville även ha vita solglasögon eftersom mina gamla vita är sönder, o jag älskar vita sunglasses!
Köpte dom på Gina.


Fyndade 4 pocketböcker för 20:- (yes, 5 kr styck, wiiie) på Second hand. Lätt värt!


Var tvungen att köpa en ny vattenflaska eftersom locket till den jag hade innan är sönder ;(
Min jävla bror lånade den till en träning FAST HAN INTE FICK o gissa om den var trasig nästa gång jag skulle använda den? Hade fått den i julklapp av en kompis dessutom, så den var lite special :( Men ska fortsätta använda även den ändå, utan lock =S Eller se om nåt annat lock passar!


Var skitkasst ljud i mina gamla in-ears eftersom även dom blivit trasiga så behövde nya! Självklart rosa ;)


Alla mina köp (minus linnet) samlade ;P
Underlägg till köksbord etc (4 blommiga avlånga, 2 svarta runda), sötaste grytlapparna (skiter i att typ allt annat jag har är rött för jag ville ha dom ;P), lim o klistermärken (till receptboken;P), 5-pack olika rosa strumpor, 10 smörknivar (var 10 för 50:-), kökshandduk, väckarklocka (min gamla e blå, de går iiicke), magneter till kylskåpet (glittriga skor. Har redan såna, men vafan, 5:- på rea, man kanske råkar slarva bort;P), ljuslykta m. hjärtan på, vattenflaska, vas m. krukväxt, burk som jag ska ha typ müsli/pasta/kakor whatever i, solglasögon, muggar o så pocketböckerna.

Man kan tro att jag gjorde av med hur mkt pengar som helst men faktum är att mkt av det var det en röd prislapp på, eller så var det billigt pris redan innan. Under 1000:- kr blev det sammanlagt iaf (då är linnet o maten inräknad)! Inte illa va...?;)
O visst var allt fiiiiint?! Längtar sååå mkt tills jag får en lägenhet o kan göra i ordning :) Har ju tyvärr inte fått någon än :( Letar o letar o ringer o ringer o mailar o mailar men förstår ni vad svårt det är att få lägenhet i Sthlm?! Om man inte är rik då vill säga... MEN ÄR JAG DET VA? VAA? VAAAAA?
Hoppas iaf på att få en omöblerad så jag kan inreda som jag vill :)
INTE LÅNGT KVAR NU!

Nu vill jag ha kvällsmat!
Berättar lite mer om denna dagen + lägger upp några bilder lite senare..
Inte för att dagen har varit så superintressant men ;)

PUSS PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0