Kalaset!

Igår var det som sagt morfars 85-årsdag,
så här får ni bilder från kalaset :) :


Jag, hemma hos oss där middagen var


Dukningen (stolarna var utspridda på lite andra ställen för tillfället ;P Alla fick dock inte plats vid det bordet, vi "barn" satt vid ett annat bord ;P)


Den så jäääävla goda maten! (+potatisgratäng och/el. quinoa)
Fint jag gjorde det va....?;)


Födelsedagsbarnet! :) <3


Min kusin Jakob o hans tjej Emelie :)


Jackie igen o min morbrors fru


Fina blommor


Mor & son (min mormor o morbror alltså;P)
Haha inte jag som gått runt o smygfotat btw, min morbror (den andra;P) tog min kamera så alla "oförberedda" bilder har han tagit :P


Min tallrik ;P My god jag dog så gott det var!


Senare, runt 6, åkte vi till mormor o morfar o fikade med alla som var hos oss + tanter o gubbar som mormor o morfar bjudit ;P

Tårtan jag gjort :) Maräng/grädd/hallontårta, min favvo ;D


Meeer gott! De längst ut (till vä o hö, alltså gaffelkakorna o mjuka pepperkanan) har ja me bakat ;P


Denna planschen sitter på väggen hos mormor o morfar:P Det är min kusin o hennes kille (nej fan, hennes man, dom gifte sig i helgen!), gulligt va;P Min kusin (Cecilia) e rätt cool, hon har spelat in massa filmer i USA, varit med i Vita Lögner (ni vet som gick på tv3 förr? Haha jag följde de iaf;P), gjort modelljobb, varit med i reklamer på tv (triss bl.a. för måånga år sedan, minns den än! Hon satt i en blå soffa m. söta flätor o skrapade haha), kört Markoolios turnébuss o massa konstiga men roliga saker! Hon är en sån människa som gjort allt o lyckats med allt!


Dukningen hos mormor o morfar :) Återigen fick vi barn sitta vid ett annat bord....:P Fast barn o barn, den yngsta av oss va min lillebror som e 21 :P


Man måste ju ta av allt!


Tååååårta! Jag rullade hem ungefär..


Senare (när många gått) satte vi oss ute o spelade kort


Emelie igen


Hahaha Jakob


Baby kom efter han slutat jobbet o joinade oss i kortspelningen :)
(Hahaha vaaa gör Andreas bakom?!:P)


Jakob är en så jävla rolig människa så ni fattar inte! Man skrattar alltid åt honom :)
Precis som man gjorde åt Isak (Jakobs lillebror), han var likadan, eller t.o.m. ännu värre, skulle alltid vara rolig ;P Det var han ju också, guuuuuuuuuud vad mkt vi skrattat åt honom!
Varför valde du att försvinna för :( Saknar dig kusin!!! Åh, detta blev jobbigt att skriva. Det är några år sedan nu men känns fortfarande så konstigt..


Helt plötsligt kommer morfar ut o lägger sin tröja om Ea,
"Du ska inte sitta här ute o frysa inte" Haha,
till saken hör att Ea frös ju ens inte, men sån e morfar ;P

Runt halv 11 åkte jag o Ea i förväg hem så att vi hann göra i ordning mat (blev jättemkt över sen kalaset!) till honom (o mig, klart jag ville ha mer;P) innan So You Think You Can Dance började o sedan åt vi det framför tv:n, myys ;)


Idag har jag varit ledig. Eller jag har i princip jobbat klart för sommaren nu. Jobbar två dagar i augusti men förutom det är jag helt ledig fram tills skolan börjar 17:e augusti! Inteee alls långt kvar, tiden kommer gå så fort, men vet ni? Det gör inget. För första gången är jag inte det minsta ledsen över att sommaren snart är slut. Det ska bli så jääävla kul att börja skolan i Sthlm! Längtar bara :) Det enda som gör mig ledsen är att vädret har varit så jäävla dåligt (rekorddåligt!) denna sommaren så känns knappt som vi haft sommar ens.. (Jag lever typ på den underbara veckan i Grebbestad bara! Liksom EN härlig vecka på en hel sommar?!) Skulle inte vara fel att åka utomlands en vecka innan skolan började. Om man ändå hade pengar till det....

Jaha, vad ska jag hitta på nu då. Mina kompisar ska ut ikväll så de har säkert börja festa nu,
men jag ska vara med mina kusiner o sådär ikväll, dom stannar tills imorgon,
fast just nu är de i Åmål m. mormor o morfar, o Ea jobbar..
Jag har lite tråkigt om man säger så! Har nyss käkat middag (rester) o funderar på att även äta tårta från igår o kolla på The Hills samtidigt, men så mkt som jag åt igår borde jag inte, utan jag borde strunta i det o se till att träna ikväll ist! Fast träningen får nog vänta till imorrn kväll.... Åhhhh tårta eller inte tårta? TÅRTA VA :D

När Ea slutat jobba ska vi åka o hämta ut mitt paket från H&M också, wiiiie!
Paketet innehåller MKT fina saker från H&M Home som jag behöver nu när jag flyttar ;P

Jaja, nu skriver jag mest för att jag har tråkigt känner jag..
Får bli ett kapitel i boken jag läser, sedan The Hills o ev. tårta ;)

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vet du?! Jag har helt underbara doftkuddar i min webshop, tjusiga är dom med!Under skönhetsprodukter finns dem på http://www.beautyinsideout.se

2009-07-29 @ 18:01:45
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: simone

Sv: Haha ja, hur bra som helst, kika efter den på twilfit ;P Gud vad söt du är förresten, och ser ut som ett roligt kalas det där! :)

2009-07-29 @ 20:22:54
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Emma

Snälla, kan du göra mig en tjänst?

Kan du gå in på min blogg, i de senaste inlägget handlar det om att rösta på Britney Spears för Teen Choice Awards. Och det skulle betyda jätte mycket om du kunde göra det. Tänk på all skit som Britney har fått gått igenom de senaste åren. Snälla visa henne att du stöttar henne genom att rösta några gånger på henne så hon förhoppningsvis kan vinna ett pris. TACK!



emmaeriica.blogg.se

2009-07-29 @ 22:35:53
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0