Grebbestad

Nu drar vi till Grebbestad! Snart iallafall :)
Ska bli såå skönt, finns inget ställe jag hellre är på än där på sommaren!
Eftersom vi har "villavagn" på campingen där har jag vart där flera ggr varje sommar sedan jag föddes ungefär :P Nostalgiskt place, yees! Har sjukt mkt minnen därifrån :)
Roligaste är nog när Sandra (som jag var bästis med då) följde med mig o familjen dit
när vi gick i 6:an o vi träffade två killar där som vi umgicks med massa o när dagen då vi skulle åka hem på kom gick vi o träffade dom för att säga hejdå på förmiddagen, eftersom vi skulle åka hem runt 3-tiden minns jag. Men så kunde vi inte slita oss ifrån dom, vi var ju mitt uppe i ett hångel-maraton hemma hos dom liksom, haha! Så utan att vara medvetna om det var det helt plötsligt kväll, o på den tiden hade vi inga mobiler heller, så när vi väl var tillbaka på campingen var ju min familj sjuuuuukt arga på oss o de hade t.o.m ringt polisen som var ute o letade efter oss ifall att det hade hänt något. Haha, det måste ju varit jättehemskt för dom då, vi var ju ändå rätt små, gud vad oroliga dom måste varit! Men det är ett så roligt minne att tänka tillbaka på nu :P Vi fick iallafall en extradag på kusten då eftersom vi blev tvungna att åka dagen efter det för vi kom hem så sent :P
Jag o Mikaela hade SJUUUKT kul när vi var där för några somrar sen också, oj oj oj ;)
Ja det har hänt mkt kul nere i Grebbestad! Fast allra bäst är nog alla barnminnen därifrån,
när pappa fortf var en del av familjen o vi alla var därnere o han tog med oss på olika äventyr....

Jaja. Nu är det dags att sätta lite fart här! Jag ska duscha, vi ska äta,
jag ska hinna förbi biblioteket o låna en ny bok med Sophie Kinsella eftersom jag snart läst ut den jag läser med henne nu o vill ha en till bok därnere :) Gissa vilken? En shopaholics bekännelser såklart ;)
Ska även förbi ICA o hämta ut ett paket! Så off I go!
Ha det så bra tills vi hörs igen!
Stannar kanske hela veckan ut, vem vet...
PUSS PÅ ER!


Bilder från Grebbestad förra sommaren:


Här är vårat place på campingen :)








Kommentarer
Postat av: melissa

SV: sorry men minns inte vad vi skrev om.. ;p

2009-06-30 @ 19:52:56
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Asså det är skiiiitsvårt att hitta boende i stockholm. Det handlar väldigt mycket om tur och som vanligt -kontakter. Jag letade HELA sommaren när jag skulle börja danscenter. Fick inte en förrns en vecka EFTER att vi hade börjat. Bodde hos Ida första veckan.... Jag gjorde precis som du, satt vid blocket. Ringde och mailade på nästan alla. Det gäller att va först till kvarn! Och RINGA på dom som skriver ut nummer. Jag la även ut en annons, det hade du gjort va? Man stöter på så jävla många idioter... Skrev jag inte det i bloggen när jag letade nu sist? Folk fattar inte att man bara är intresserad av det man har skrivit, jag ville heller inte bo inneboende hos nån men likfan ska dom skriva att dom har ett rum ute åt helvete, gah!



Hursomhelst... Jag fick min studentlägnehet på ren tur, var en tjej som hittade min annons på blocket. Den är i andra hand, för att få ett förstahandskontrakt måste man stå i kö i flera år :(



Var till sthlm en vecka har jag för mig för att leta runt men det var ju totalt omöjligt. En var riktigt bra men vi fick bara skriva upp oss på en lista med typ 15 andra och skriva vad vi jobbade med s skulle han plocka sen. Han sa bara hej typ. Suck. Den jag oh jim fick tillslut fick vi utan att ha tittat på den. Vi chansade och fick betala drygt 20 000 i deposition.......



Vet inte om jag kan ge dig så mycket tips. Kan försöka snoka lite bland folk jag känner om dom vet nån lägenhet. sen är det bara å leta å leta å leta och ringa på allt du hittar. Säg att du är skötsam, är djur, barn och rökfri. Kommer för att studera och satsa på din dröm. du har inga betalningsanmärkningar, har inga problem att betala hyran. Kan gärna spä på lite att du jobbar extra som danslärare här och där.... ;) Månha kärringar och gubbar vill att man ska ha ett fast jobb och dom kan va riktigt otrevliga men skit i dom. Ett tips till som jag nyss har fått själv är att ringa direkt till fastighetsägarna och höra om dom har nån :)



Man ska INTE bo på slutstationerna om man tänker sig tunnelbanan. Sök på SL-karta på google och kolla. Så nära mitten som möjligt. Men tredje-fjärde sista är ingen fara, beroende på vart det är då. Hittar du nåt så kan fu fråga mig vad det är för område. Lite koll har jag iaf :)

Väldigt osammanhängande svar men är lite stressad ;p

Puss å kram!



ps. Jag trivs AAAAAAASBRA! :)

2009-06-30 @ 20:12:32
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Nina

aww, du är ju bara för söt! <3

2009-07-01 @ 10:38:12
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: J. ONLY

Haha ja eller hur... och fina bilder :)

2009-07-01 @ 15:08:16
URL: http://jonly.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja, jag skulle ha gjort det :) Aha, men jag tyckte Johanna sa att du skulle vara med, det var ju därför vi ändrade tiden. Eftersom du inte kunde på morgonen. Men det skulle vara jättesnällt om du vill vara med och hjälpa oss ändå :) Kram

2009-07-02 @ 11:48:02
Postat av: alexandra

Aja, det spelar ingen roll egentligen. Men det skulle vara kul om du ville vara med eftersom det kanske blir det sista vi gör tillsammans i så fall :) Extraträning ikväll om du vill vara med, för jag åker till hultsfredsfestivalen imorn. Kram!

2009-07-06 @ 13:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0