Stockholm & audition

Åh jag är så glad!
Det gick såå himla bra igår! Mkt bättre än jag förväntat mig, trodde att jag knappt skulle hänga med och att det skulle vara skitsvårt, vilket det iofs VAR men jag klarade det ändå :):) Kanske inte gjorde allt perfekt, men det är väl inte så konstigt med tanke på att jag faktiskt inte tränat mkt teknik och att jag inte dansat street i alls många år. (Vi hade alltså först en jazzlektion (med någon grym, ung tjej jag inte minns vad hon hette) och sedan en streetlektion, med Alvaro, weeeeei). Dessutom var det faktiskt ingen annan där som gjorde allt perfekt heller, det är ju så det ska vara, vi är där för att vi vill bli bättre. Jag klarade iallafall mer än jag förväntat mig och inser nu att jag nog faktiskt har utvecklats mer än jag tror och att jag kan om jag vill! Jag satte t.o.m sista och svåraste av piruett-diagonalerna, vilken innehöll typ 10 snurrar sammanlagt..? Dubbel- och trippelpiruetter och massa pikéer och snabbt gick det! But I made it! Not perfect, but I made it ;P Men jag vet inte. Det känns samtidigt väldigt osäkert. Det var så många som sökte och såå många grymma! Fanns många som var sämre också, jag var nog någonstans mittimellan tror jag, så jag vet inte om jag har någon chans eller inte. Innan 1a juli ska vi få veta iaf.

Dessutom är jag stolt över hur bra jag lyckades klara mig alldeles ensam i Stockholm när jag inte vet vart någonting ligger, är totalt lost i den alldeles för stora staden :P Men tack vare supertrevliga och gulliga människor som hjälpte mig så gick det galant ;) En tant/kvinna var så hiimla gullig! När jag kom till Täby centrum (danskolan låg i Täby) hade jag ingen aaaaning om vart jag skulle. Hade fått reda på att Täby var jääkligt stort så jag blev rätt nervös där, skulle jag hitta? Ställde mig vid en taxizon och väntade, men så kom hon tanten/kvinnan förbi och jag frågade om hon visste vart dansskolan SWAY låg. Det visste hon inte men när jag sa att den låg inuti Täby Park Hotell så visste hon direkt och sa "Men inte ska du väl ta taxi tid, det är inte alls långt att gå, det tar bara 10 minuter! Kom med mig här, jag kan följa dig!" Så följde hon mig heeela vägen och vi pratade och skrattade och när vi var framme kramade hon mig hejdå och önskade mig lycka till, aaaaw :) Finns ju trevliga människor i Sthlm ändå....;P

När jag väl kom in i hotellet och upp på rätt våning blev jag chockad över hur många dansare som var där. Alla såg liksom sådär proffsiga ut också. Blev rädd och nervööös, ännu värre blev det när min idol inom dansen, Jennie Widegren, kom in genom dörren och var VÄRLDENS SNYGGASTE! Kändes så konstigt att hon (med 4 andra) skulle sitta framför hela tiden och bedöma oss. Men så fort första lektionen drog igång så släppte det och jag tyckte bara det var SKITKUL och gjorde mitt allra, allra bästa! Mer än så kunde jag ju liksom inte göra ;)
Nu är det bara att hoppas på att jag kommer in!

Hade bestämt mig för att ta sena bussen hem istället för att sova över eftersom det krånglade med sovplats, så jag fick gå en halvtimme före det var slut (hoppas det inte påverkar nåt nu bara:S men det verkade inte vara något problem, de hade sett tillräckligt ändå sa dom, om det nu var på gott eller ont....?:P) för att spriiiiinga till pendeltåget, för att sedan senare byta till tunnelbanan för att sedan spriiiiiinga till busscentralen o hoppas på att hinna i tid! Det gjorde jag, puuuuh. Efter den jobbigaste bussresan i mitt liv (var sjukt trött, var hungrig eftersom jag inte ätit sedan typ 1, förutom en banan, men för trött för att äta o hade dessutom bara nötter kvar, hade huvudvärk o ont i hela kroppen, jag frös eftersom all svett torkat in, bussen var proppfull och jag hade en stooor kille bredvid mig som tog även lite av min plats, tjejen framför fällde bak sitt säte så långt så mina ömma ben knappt fick plats och jag är ju som vanligt för snäll/feg för att våga säga ifrån, jag var kissnödig hela vägen men ville inte gå på den äckliga busstoan som någon dessutom spytt på o de kändes som vi aldrig skulle komma fram!) var jag framme i Karlstad lite efter 3 där storebror hämtade mig. Var tvungen att duscha och greja när jag kom hem, somnade runt 5 eller något..

Vaknade runt 11 idag o kunde inte somna om, såååå typiskt, behövde sova längre! Låg kvar i sängen och pratade med älsklingen länge (som var på jobbet, han jobbar lååångt bort hela veckan o måste därför sova över där tills på torsdag, buhuu) innan jag gjorde i ordning en stooor, välbehövlig frukost med tanke på att jag inte ätit på ett dygn fast jag gjort av med så sjuukt mkt!

Är jätteseg nu, men jävligt danssugen så blir kanske danslokalen sen!
Annars ska jag bara ta det så lugnt som det bara går idag.
Nu ska jag avsluta denna uppsatsten (!!), jävlar vilket långt inlägg det blev.

PUSS på er som orkade läsa ;)


'


Kommentarer
Postat av: Verran

SVAR:Ok vad kul att höra,Med mig är det bara bra^^

Det är kl 20 ikväll på trean :D

Kan nog bli ganska..intressant?haha..

Kram på dig <3

2009-06-02 @ 16:27:36
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: Pauline

Tack, ja det blev supermysigt :) Hoppas din audition går vägen!!

2009-06-02 @ 17:02:22
URL: http://pauliine.blogg.se/
Postat av: Sandie

okej va bra! :D:D

2009-06-02 @ 18:02:01
URL: http://swedhik.blogg.se/
Postat av: Verran

SVAR:Nej inte än,man får tydligen svar omkring 20/6, så e ju ett tag kvar tills dess hihi..

Kram på dig <3

2009-06-02 @ 18:47:32
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: Frida

gullig tant! och du, det gick säkert jätte bra! :)

2009-06-02 @ 20:37:56
URL: http://doyoufeelmypower.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Va kul att det gick så bra :) Hoppas att du får ett positivt besked också då! Kram

2009-06-02 @ 21:45:58
URL: http://alxanndra.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Wohooo!!! Bra jobbat! :) Hör av dig nästa gång du ska hit. När är det förresten?



Kram

2009-06-02 @ 22:53:19
URL: http://nathalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0