Helgen med älskling i Sthlm -|- Audition för Danscenter

Idag mår jag mycket bättre!
Är utvilad och magen gör inte ont alls, huvudet som värker lite bara,
men annars fint, man ska inte klaga :)
Har nyss slutat jobba och hunnit käka lite mat också...

Tänkte berätta lite om helgen i Sthlm nu eftersom jag inte gjort det än :)
Tänkte skriva ganska utförligt faktiskt, med bilder längre ner, läs om ni orkar, men det hoppas jag ni gör ;)


Danskolan jag skulle göra audition för

Vi (jag o älskling) åkte som sagt i fredags, på eftermiddagen efter jag slutat jobba.
Var framme runt 9 på kvällen så då tog vi tunnelbanan direkt till hotellet (Scandic Malmen),
checkade in, packade upp o sådär..
Sedan gav vi oss ut på gatorna för att leta efter Danscenter som jag till min lycka fick
reda på att det också låg vid Medborgarplatsen, precis som hotellet!
Vi hittade Danscenter ganska snabbt, det visade sig att det bara låg ca. 2 min (att gå!) från hotellet!
Liksom hur mkt tur får man ha?! Hade ingen aaaning om när jag bokade hotellet förra veckan
att det skulle ligga så nära eller ens i samma område! Helt perfekt ju :)
Sedan gick vi tillbaka till hotellet o myste framför tv:n med massa gott att äta tills det var dags för att sova.
Behövde ju somna i tid! Gissa vad som händer? Ea somnar direkt o börjar snarka som en tok
medan jag är övertrött o nervös vilket självklart leder till att jag inte kan sova,
utan ligger isället o kollar på Wall.e o skrattar ihjäl mig hela natten :P Blev ännu värre när jag hör Ea som ligger o fnissar i sömnen för att han hör mig skratta samtidigt som han sover o snarkar, HAHAHA!
My gooood, somnade inte förrän 3 eller nåt!

Gick upp vid 8 dagen efter, duschade, fönade håret osv o sedan gick vi ner till den fina restaurangen
för det aaaallra bästa med hotell: hotellfrukosten. Sååå jävla underbart gott! Man vill bara äta o äta o äta men fick hejda mig eftersom jag skulle klämma mig i en body en halvtimme senare :P
Drog till Danscenter, nervös som en jag vet inte vad, fyllde i papper, fick min nummerlapp (med nr. 176!!!!),
bytte om o värmde upp.
Sedan var det dags för balettklass. Det gick helt okej, var inte alls något svårt utan sånt man gjort tusen ggr förr men det var väl meningen så att man skulle kunna jobba ordentligt istället så juryn kunde se på vilket sätt man jobbar, hur mkt man kan osv.... Är ju så mkt att tänka på i balett så juryn/balettläraren ser ju direkt om man har vana av det eller inte....
Körde stång, ute på golvet, diagonaler...
Rast o sedan jazzklass. Den gick mycket bättre! Gillar ju jazz så mkt :)
Vi körde först diagonaler o sedan en koreografi till "Diamonds are a girl's best friend",
en sönderdansad låt men det var en riktigt kul koreografi som jag faktiskt satte nästan direkt! Bra mig ;)
Sedan hade vi lunch så då mötte jag upp älsklingen o så drog vi till Saluhallarna o käkade.
Efter lunchen hade vi modernt o sist street.
Moderna gick bättre än jag trodde det skulle göra, med tanke på att jag inte alltid är så bekväm med den stilen. Tycker det blir på tok för flummigt ibland :P Men ååh vilken skön dans vi gjorde!
Streeten (med Damon Frost) var roligast av allt :) Väldigt annorlunda lektion, med mkt rytmik, takt osv men det var kuuuul :D Kände mig riktigt nöjd med den lektionen!
Sedan skulle vi fotograferas med nummerlappen också men efter det var det slut för dagen!
Drog till hotellet, pussade på Ea, sedan duschade vi för att efteråt dra ut o äta.
Vi tänkte leta upp någon romantisk lyxrestaurang men det slutade med att vi drog till Pizza Hut som låg över gatan ;P Men det ångrar vi iiiiiiiiiiiiiinte, det var så jäkla mysigt o gott! Jag äääälskar Pizza Hut ;)
Pizzan var som vanligt uuunderbar o efterrätten (bananasplit!!!!) var äääännu mer underbar :D
Innihelvetes bra service är det också! <3
Vi var inte tillbaka på hotellet förrän efter 11 nångång o då var jag så sjuuukt trött,
så efter jag tvättat mig osv somnade jag medans Ea kollade på något tråkigt bilprogram :P
Men tror ni inte jag vaknar någon timme senare o är pigg igen?
Suck..... Somnade väl runt 3 någongång denna natt med...

söndagen var det dags för intervjuer och solon på Danscenter!
Efter en lika god frukost som vanligt traskade jag dit i regnet för att sitta nervös o vänta på att få
komma in o göra min intervju. Vi var indelade i massa smågrupper så kom in ganska fort ändå.
Intervjun gick superbra faktiskt! Kunde nog inte gått bättre :) Nervositeten släppte, jag var glad o trevlig o positiv o pratade på o verkligen visade hur mkt jag ville komma in!
Efteråt var det flera timmar kvar tills solona skulle dra igång, + att jag hade så högt nr o de gick i turordning så hade mååånga timmar att ta det lugnt på! Mötte upp Ea o vi drog till Mc' Donalds, hehe ;)
Sedan gick vi till hotellet o låg i sängen o bara myste o slappnade av (jag försöööökte iaf men var ju nervös som en get!) medan vi kollade på The City-maraton.
Solot gick iallafall bra sen! Förutom att jag tappade balansen lite i en dubbelpiruett (som är jätteenkelt o jag har liksom gjort det felfritt varenda träning!!!! jävla nerver =S) men det var enda tabben jag gjorde o det syntes nog inte så jätteväl heller, körde på som vanligt direkt...
Sedan var hela audition över! Runt 9 på kvällen skulle de sätta upp lappar på Danscenter om vilka som kommit in + skriva ut det på hemsidan. Jag kan säga att jag var ett nervvrak hela resten av eftermiddagen/kvällen!
Våran buss gick 20.45 så jag skulle alltså inte få reda på något förrän jag var hemma halv 2 på natten!
Gaaaaaaaaaaah! Fatta vad jobbigt att veta att resultatet finns ute men att inte kunna kolla det? VILLE JU INTE ATT NÅGON ANNAN SKULLE KOLLA ÅT MIG UTAN VILLE SE DET SJÄLV FÖRST!
Iallafall, vi fördrev tiden med att gå på bio, Duplicity blev det.
Bra för mig eftersom det fick mig att tänka på annat i två timmar.
Sedan fick vi spriiiinga till tunnelbanan för att komma i tid in till busscentralen.
Var så jääääävla nervös när vi väl satt oss på bussen. Jag skakade, tårarna rann och jag kände mer o mer hur jobbig bussresan skulle bli, VILLE JU VETA OM JAG KOMMIT IN ELLER INTE!
Sedan fick jag sms av Mikaela "Men Madde, det står ju på deras hemsida vilka som kommit in!"
"Det vet jag väl, men vill inte att någon ska kolla åt mig, tänk om jag inte kommit in,
då kommer det bli den jobbigaste bussresan i mitt liv!
"
Hon svarade något i stil med "Men tänk om du kommit in då, då kommer det bli den bästa bussresan i ditt liv istället!"
Hmmm Skulle hon verkligen skriva så om jag inte blivit antagen? tänkte jag...
Då kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att veta,
"MEN SLUTA VADÅ KOM JAG IN?!"
"JAAA SOM FAN GJORDE DU! :) 'följande elever är intagna till danslinjen 09/10: 176 Madeleine Larsson'  woohoow GRATTIS  fan jag sa ju det! :) :) :)"
(Vi skrev maaaassa mer än de här men i korta drag;P)
Då brast allting. Jag slänge mig runt halsen på Ea o började grina som fan.
Ringde till mamma o grinade ännu mer. Så jävla lycklig var jag!
Liksom min dröm hade gått i uppfyllelse! Trodde ALDRIG att jag skulle komma in med tanke på hur många grymma dansare som var på den audition'en o om ni bara visste HUR MKT JAG VILLE KOMMA IN! Ahhh gud vad glad jag blev! Satt med ett stort leende på läpparna resten av vägen hem o kollade på mitt solo (som jag filmat m. digitalkameran under en träning) om o om igen...
När vi väl var hemma runt halv 2 på natten ville jag inte gå o lägga mig för jag var rädd för att vakna o tro jag drömt alltihop!!!! Hahaha :) Ea somnade direkt medan jag duschade, packade upp, satt vid datorn osv...:P Men tillslut var jag ju tvungen att gå o lägga mig eftersom jag skulle upp o jobba dagen efter...

ÅÅÅÅÅHHH BÄSTA HELGEN EVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har skrivit hur mkt som helst nu men ändå känns det knappt som jag fått med någonting:P
Här har ni iallafall de bilder jag tog under helgen:

Fredagen:

Påvääääääääääääg


Lördagen:









Färdiga för att gå ut o äta :)
Fint blåmärke jag har va ;P









Söndagen:









BIIIIIIIIO



Spännande film :)

Kommentarer
Postat av: Sandie

ja jag förstår det :D

2009-06-16 @ 19:13:24
URL: http://swedhik.blogg.se/
Postat av: M A L I N

fina bilder :) och gud vad mumsigt med riktig hotell-frukost. det fick då inte vi ;P

2009-06-16 @ 20:46:32
URL: http://www.malinh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0