Melodifestivalen



Alltså, svenska folket, vad är problemet?
La voix? LA VOIX?!
Jag fattar ingenting.
vilket sätt var den låten bäst?
Och på vilket sätt var Agnes låt så dålig att den förtjänade att knappt få några röster och komma
fjärde från slutet, efter 1000 Miles och Moving on?
Hur röstar folk egentligen?
Klart alla har olika smak, men vad faan?!
Blev förvånad över mig själv för tyckte faktiskt att fem bidrag var riktigt bra:
Ugglan, EMD, Måns, Alcazar och Agnes. Var helt säker på att någon av de fyra sistnämnda skulle vinna,
särskilt i slutet när man fattade att det stod mellan Agnes och Malena,
jag menar, hur många trodde inte att Agnes skulle vinna där?
T.o.m. Agnes själv och Malena trodde ju det, det märktes verkligen,
och något annat vore ju konstigt.
La voix SÖG ju (enligt mig) och det vore ju skitkonstigt om Agnes inte hade fått någon poäng alls från folket,
men så visade det sig att det var precis så det var? Stackars Agnes. Hon såg helt förstörd ut.
Och stackars Molly, hon förtjänade inte att komma sist med bara 2 poäng.

Nej, om jag fick bestämma skulle det blivit såhär:

1. Måns Zelmerlöw - Hope and Glory
2. Agnes - Love Love Love
3. Alcazar - Stay The Night
4. EMD - Baby Goodbye
5. Caroline af Ugglas - Snälla Snälla
6. H.E.A.T - 1000 Miles
7. Molly Sandén - Så Vill Stjärnorna
8. Sarah Dawn Finer - Moving On
9. Emilia - You're My World
10. Malena Ernman - La Voix
11. Sofia - Alla

(toppen spelar dock inte så stor roll, 2an o 3an skulle t.ex. kunna byta plats..)

Låter säkert som världens schlagernörd nu men det får jag väl ta,
för även om jag kanske inte egentligen gives a shit about Melodifestivalen,
så ÄR detta störande, faktiskt.
Eller man undrar liksom bara vad svenska folket har för smak egentligen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0