Videoklipp från DANSUPPVISNINGEN!

Wohoo, ligger uppe massa klipp på Youtube ju från våran dansshow (våravslutningen) vi hade i söndags!
Här är de 3 danser jag var med på. Första har jag koreograferat, det är min streetgrupp,
de två sista har Mikaela gjort o det är med hennes show/mtv :)
Lika bra att jag försöker förklara vem som är jag under varje video så ni slipper fråga sen "vem är du utav dom dåå?" haha :)


Mitt streetmedley.
I början är jag i "crewet" till vänster (svarta stora byxor, grå lång tröja, kort svart jacka + sjal), längst fram när vi snurrar där osv..
Sedan kommer jag längst fram i mitten typ till vänster om Jenny i röd tröja, o ja... sen kan ni säkert följa mig själva om ni vill :P


Cheerleading-dansen :)
Jag är den i pyramiden till vänster (sett från DIG som sitter o kollar på skärmen nu;P),
längst till höger i den, om ni fattar:P När vi går fram efter pyramiden står jag alltså typ längst ut till vänster (de andra två som står utanför mig syns ju inte så bra) När vi bytt platser efter "ner-i-brygga-grejjen" e jag längst fram i mitten, sen efter ledet är det jag som hjular med Jessica längst bak.
Sen står jag längst ut till vänster resten, fram tills slutet när jag o Mikaela gör spagat. För er som vill veta alltså ;P


Gangstah-dansen ;)
Jag har gråa byxor, svart lång t-shirt o svart hoodie + keps.
Det är alltså jag som skjuter i början, sedan är jag i mitten längst fram (delar mitten med hon i röd tröja), skjuter 3 ggr till senare,
sista delen (krumpingen) är jag längst till vänster (kommer ur bild endel)

Kommentarer
Postat av: En riktig cheerleader!

Det där är INTE cheerleading!! seriöst vart är hoppen byggen och akrobatiken,,,,, seriöst ett bygg och det var dubbelhöft, ILLA

FYI THIS IS NOT CHEERLEADING, THIS IS JUST DANCING!!! SO DON`T CALL IT SOMTHING IT`S NOT....

2009-05-02 @ 11:32:06
Postat av: Madde

Svar: Men hahaha, vi är ju inga cheerleaders? Vi är ju vanliga dansare, MEN vi hade USA-tema på våran show o cheerleading e ju väldigt populärt i USA så därför ville vi ha med en sån dans eftersom man förknippar det med USA, men vi har aldrig dansat cheer förut, klart vi inte kan "hoppen, byggen o akrobatiken" som du pratar om? Hur kan du förvänta dej att vi ska kunna allt om cheerleading när vi e vanliga dansare som bara försökte ha med något cheerleading-aktigt, de där va de bästa vi kunde, faktiskt. jävligt fjantigt av dej att skriva sådär, liksom jämföra oss med riktiga cheerleaders, vafan?! aldrig påstått att de vi gjorde va "riktig cheerleading" ? "Cheerleading-DANS" har ja skrivit under om du inte såg de? alltså dans influerat av cheerleading.

btw e de inte ens ja som koreograferat, så klaga inte på mej...

2009-05-02 @ 13:25:02
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0