Helgen!

Helgen har som sagt varit helt underbar!
Blir ett långt inlägg om den nu, med mkt bilder, men det tycker ni väl bara är kul....?;)

I fredags runt 3-tiden mötte jag Catti, hennes kille Calle o Marielle i stan för fika. Catti o Calle var nämligen här på mäklarmässa (båda pluggar till mäklare i Karlstad) så jag o Catti bestämde att vi skulle ses, blev sååå glad när hon sa att hon skulle hit, vi har varit kompisar hela livet o det var jättelängesedan vi träffades nu. Marielle är också från Säffle, jag känner henne litegrann bara, vi har träffats genom att hon för ett antal år sedan blev nära kompis med Catti o det är jag glad över för Marielle e hur go som helst :) Hon bor också i Sthlm nu men vi har inte träffats något här än, så det var jättekul att hon också kunde va me o fika :)
Vi gick till Espressohouse o det var hur mysigt som helst.


Jag o Marielle beställde världens godaste pepparkaksmuffins m. glasyr. Mmmmmm!






(Ja, jag vet att jag är vit;P Inte rättvist att vara bredvid någon som varit utomlands + någon som alltid är brun heller;P Förövrigt en kass bild på mig men det bjuder jag på)

Efter fikan var Catti o Calle tvungna att dra men jag o Marielle gick på stan en sväng, vi hamnade på Stockhome där vi blev kvar i två timmar!! Haha. Men ni som vart där förstår ju varför ;) Skitkul hade vi!

 
Hahahaha


Marielle står o spanar i fascinerande böcker :P
Här spenderade vi maassa tid, haha, fanns hur mkt böcker som helst jag ville ha!


Boken som innehöll dessa bilder var INTE en av dom men det var roande att titta igenom denna boken iaf ;P Helt sjuka bilder! Jag lovar att dessa inte var de värsta! Haha.

Vi var motvilligt tvungna att lämna butiken när de stängde vid 7, då gick jag direkt till
Centralen för att möta baaaaby som kom strax före 8.
Vi åkte direkt hem till mig o hade myskväll med tv, pizza, godis o chips ;)

lördagen tog vi en låång sovmorgon, sedan tog vi oss in till stan där vi spenderade resten av dagen/kvällen. Det var sååå himla mysigt! Det är så fint i Sthlm nu när det närmar sig jul :) Vi gick runt på stan o bara kollade runt bland affärer ett tag, självklart tog jag med honom till Stockhome ;P
Sedan gick vi o käkade på en restaurang, som hette London-någonting? Vi hade det jätteromantiskt o mysigt o kul, satt o skrattade hela tiden ;) Vi beställde in kycklingfilé m. klyftpotatis o wokgrönsaker, de va förbannat gott! Sedan blev det bananasplitt till efterrätt ;) Mmmmm!



På restaurangen:


Han var inte alls så sur som han ser ut, vi var båda jätteglada men han ville se cool ut på bild eller nåt ;P




Haha, jag orkade inte va seriös på bild ^^

Kameran dog när jag skulle ta kort på efterrätten men den var lika god den ;)

Efteråt gick vi på bio, 2012 såklart!



Den var grym måste jag säga! Förutom att jag tyckte det var lite väl överdrivet med hur mkt tur familjen som var i centrum i familjen hade. Så är det ju alltid på film, o man ville ju att de skulle överleva men sådan övernaturlig tur har ju ingen :P Jaja, i vilket fall som helst var den jävligt häftig, men nästan FÖR spännande, jag kunde inte slappna av en sekund under hela filmen så jag hade fan ont i huvudet efteråt, haha. Var så nervös så alla popcorn tog slut trots att jag beställde den största o när de var slut bet jag mej i läppen resten av filmen ist ^^

När vi kom hem tog vi en lång, varm dusch med tända ljus tillsammans o sedan somnade vi så sött ;P

söndagen blev det en lång sovmorgon igen, ända fram tills reprisen av Idol, som vi ville se eftersom vi missade första timmen av det i fredags, tog ju en timme att komma hem hit.
Sedan gjorde vi oss i ordning, gick till ICA o handlade o sedan åkte vi in till Sollentuna köpcentrum. Vi hade inte direkt så mkt pengar att shoppa för då såhär några dagar innan nya pengar kommer men det var mysigt att gå runt ändå o bara titta o prova :)


Inne på H&M. Haha, är vi inte ett fint par...?;)


Haha ;D

Sedan skulle vi ta en snabb sväng på Julmarknaden i Gamla stan innan Ea skulle åka hem igen,
men pga en olycka så tog det längre tid än vanligt att ta sig in till stan, plus att min fot gjorde så ont så jag orkade inte gå något mer. Istället gick vi till Pizza Hut precis utanför centralen där vi satt kvar tills han buss gick. Det blev förrättssallad och sedan pizza såklart, som var lika god som vanligt :) Vi funderade på att beställa in en bananasplitt idag igen, haha, fast vi insåg att vi inte hade tid till det utan fick istället gå tillbaka till Centralen..



Det var verkligen inte kul att behöva säga hejdå efter en sådan underbar helg tillsammans, vi har haft så mysigt o kul hela tiden, skrattat o gullat ännu mer än vanligt ;P Haha.
Men till helgen ska jag hem faktiskt så vi ses ju igen redan på fredag!
Hoppas och tror att den helgen blir lika grym ;)

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Daja

sv: ja det tycker jag med =)

2009-11-24 @ 15:33:33
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja lätt att vi ska ut på juldan :) och allt är bra med mig. med dig med söta? puss

2009-11-24 @ 20:02:53
URL: http://maaliiinjohansson.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja lätt att vi ska ut på juldan :) och allt är bra med mig. med dig med söta? puss

2009-11-24 @ 20:03:41
URL: http://maaliiinjohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0