My lucky day?

Det är inte min dag idag.

Min fot gör så ont att jag knappt kan gå på den, o jag vet inte ens varför/vad jag gjort! Märkte i helgen när jag o Ea gick i stan att det var värre än jag trodde, var tvungen att stanna upp o vila var o varannan minut samtidigt som jag klämde sönder Ea's hand för att det gjorde så ont. Min arm är påväg att bli helt bra så något nytt måste ju bara strejka, eller hur? Måste därför vara hemma från skolan idag, är en bit att gå från pendeltåget till DC (tar drygt 10 min = 20 min dit o tillbaka, + gå till o från bussen jag måste ta till o från pendeln här i sollentuna) o det är inte värt det när jag ändå inte kan dansa, bättre att va helt still så det går över SNARAST! Men jag HATAR att vara hemma från skolan! Dels för allt jag missar o dels för att det suger att sitta här ensam o ha tråkigt.

Jag har knappt kunnat sova något sedan 6 imorse pga grävmaskinerna som härjar här utanför mitt fönster. 

Morgonen fortsatte bra med att jag tappade min fina, rosa hjärtspegel i golvet som gick i tusen bitar (otur i kärlek väntar?) o dessutom fick en glasskärva för sig att landa rakt på min tå så den skar upp ett hack som blödde as hell. Såklart i samma fot som redan gör ont = ännu mer ond fot.

Jag spillde nyss ut ett helt (STORT!) glas med äppeljuice över hela golvet + tv-möbeln.

Har bestämt mig för att jag ska söka Danshögskolan till våren (m. inriktning street), så var inne på deras hemsida idag för att läsa lite o såg då att man måste ha godkänt eller mer i Historia A, vilket jag inte har. Yes, jag fick IG i Historia A på gymnasiet, fick VG eller MVG på allt jag gjorde men missade det sista provet o hann aldrig ta ikapp det, då jag hade tusen andra saker att ta ikapp i andra ämnen samtidigt (jag kom efter ganska rejält i skolan under en period pga att en nära släkting valde att lämna jorden). Fick inte ens åka med på studentresan för att jag hade så mkt att ta igen på slutet. Som sagt valde jag då bort att göra historieprovet, vilket gjorde att jag fick IG på hela kursen. Har tänkt länge på att läsa upp betyget på Komvux eller liknande men det har inte blivit av.
Nu vet jag inte hur jag ska hinna läsa upp det innan våren då man ansöker till Danshögskolan? Ska försöka hitta någonstans där det inte är försent att ansöka om att läsa kurser som startar i januari eller något. Frågan är hur jag ska orka/hinna när jag samtidigt går heltid på DC?

Jag saknar Ea något enormt
efter denna mysiga helgen och önskar att han fortfarande var här hos mig, det är så himla tomt o jag hatar att vara utan honom.

Ett berg av disk står och väntar på mig, planerar att ta tag i det snart. Hela lägenheten är förövrigt ett kaos så jag MÅSTE städa upp här idag. Hoppa runt på ett ben kanske?

Den jobbiga, onda magkänslan är tillbaka och jag mår inte alls bra
. Vet inte vad jag ska göra åt detta längre, finns det något jag kan göra ens?


Är förberedd på att vad som helst kan hända idag.
Ni ska snart få ett lite roligare inlägg om helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0