Måndag

Hur hinner alla med att blogga varje dag?
Jag vill, vill, vill men tiden finns aldrig! Inte alltid orken heller för den delen.
Hela förra veckan var asrolig i skolan iaf! Var skiiitglad hela veckan o varenda lektion gick bra:) Göööött! På fredagen höll jag även i diagonal på moderna lektionen, alla i klassen (som vill) ska nämligen få hålla i en diagonal/övning eller något inför klassen (koreografera, lära ut det osv) o sedan få feedback från läraren o klasskompisarna bara för att vi som ska söka pedagogutbildningen på Danshögskolan ska få öva o så. Väldigt bra tycker jag, jag har ju iofs undervisat en hel del men har aldrig haft någon utbildad som tittat på/varit med o sedan gett feedback vilket är väldigt nyttigt.
Jag valde att vara först så jag hade alltså i fredags o det gick väldigt bra iallafall :) Det var kuuul o det fick mej att inse att faaen vad jag saknar att undervisa!

Efter skolan i fredags tog jag bussen hem till Säffle för att fira min baby som fyllde år i söndags. På lördagen var det kalas med hans släkt hemma hos hans föräldrar o sedan bjöd jag honom på Tuppen (en restaurang här i Säffle) på kvällen. Det var aasmysigt o megagott ;D
söndagen, hans riktiga födelsedag, överraskade jag honom med sång o frukost (+ paket) på sängen, haha ;) Sedan myste vi hos mej hela dagen o mamma gjorde jäättegod middag o hemmagjorda semlor. Mmmm! En väldigt fin, mysig o bra helg var det! Har lite bilder från helgen men jag orkar verkligen inte lägga in dom nu, somnade sent inatt så behöver lägga mej snart. Ny dag med massa dans imorrn ju :)

Idag har det varit en väldigt lugn dag i skolan.
Först balett (som iofs inte var så lugnt....), sedan street men då kollade vi på This is it, efter det hade vi KRS då vi redovisade våra läxor, hade lite mer musikteori o sedan pratade om våran slutföreställning resten av lektionen. Sist hade vi modernt som var sådär mysigt, lugnt o roligt precis som förra veckan ;) Än så länge har vi inte svettats nåt på moderna men det är sköna o trevliga lektioner!

Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen så jag är utvilad tills imorgon.
Då har vi balett, jazz, streetfunk o street. Riktigt rolig dag!

Ska försöka uppdatera mer under veckan, o till helgen har jag myycket tid (vad jag vet än så länge;P) så då ska jag äntligen försöka få in lite bilder!

Puss på er o massa kärlek till er som följer min blogg trots mina glesa uppdateringar ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0