End of summer?

Har precis slutat jobba och är jättetrött. Ska kolla på inspelat So You Think You Can Dance nu, förra veckans avsnitt, medan jag väntar på att baby kommer hem från jobbet, sedan blir det käk o mys o sängen i tid eftersom jag jobbar imorrn igen o fortf känner mej halvkrasslig.

Regnet gör en så seeeeeeg. Fast det är mysigt också. Nästan så jag längtar lite till hösten. Jag vet, man får inte det egentligen. Visst, jag äälskar också sommaren men när vädret ändå är såhär kan det lika gärna kvitta. Blir så trött på att det alltid blir sånthär väder när man väl lyckas bli jävligt brun o fin, alltså det försvinner skitsnabbt på mej så nu är jag snart tråkigt blek igen o har riskerat rynkor o cancer i onödan :P Liksom man vill väl kunna ha kvar brännan till slutet på augusti åtminstone? Känns inte ens som sommar längre, har inga sommarkänslor alls kvar. Har ni? En stor bit av sommaren försvinner när det inte finns färska jordgubbar längre också tycker jag, hehe. Plus att denna staden inte har något att ge mej när det inte är sommar.
Dock är det fortfarande lite roligheter kvar. Torgfesten (till helgen), Liseberg (med Ea, mina bröder o halvsyskon o pappa, någon gång när det passar att alla är lediga), shopping (löning imorrn o lite ska det väl räcka till;P Ska hjälpa Ea att shoppa också, älskar sånt!), fler grillkvällar (oh ja, det måste man ta vara på nu), mer bad hoppas jag?, kräftskiva (hos Fia i aug) o så vill jag o Ea till Kolmården så det blir det kanske :)

Men ändå. Kan inte hjälpa att jag är lite höst-sugen. Känns nästan som nyår när det blir höst, liksom nystart på nåt sätt.
Inte för att jag vet vad jag ska göra eller var jag hamnar till hösten än, men ändå. Förhoppningsvis en annan stad än Säffle iallafall o ett jobb. Något nytt o spännande. Få tillbaka vardag o rutiner på ett annat sätt. Ordning på livet. Få börja dansa igen. Åhh dansa massa massa massa. Mysiga kvällar med tända ljus. Och framför allt: Alla snygga höstkläder. Hösten är verkligen den årstiden jag gillar mest klädmässigt, håller ni inte med om att man har snyggast kläder på hösten..?:)
Skinnjacka, sjalar/halsduk, kilklacksstövlar, stuprör, snygga höstiga skjortor, virkade strumpbyxor, koftor, skinnvantar, boots..


Seeee bara vad gooosig! Kanske inte världens snyggaste men ååh vad jag vill ha denna o mysa in mej i när det blir kallt.


♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg.

2010-07-28 @ 10:54:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken fin och mysug jacka! vart hittar man den ? Trevlig blogg förövrigt=)

2010-07-28 @ 16:20:16
Postat av: Madde

ja eller hur:)

den är från h&m!

åh tack :)

2010-07-29 @ 23:05:50
URL: http://maaddeleeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0