Väntan


Eftersom Ea varken har dator eller internet (bara nåt segt genom tv-spelet) i lägenheten så beställde jag mobilt bredband från Tele2 veckan innan jag flyttade hem från Sthlm, tänkte att det var smidigast med mobilt så jag kan ha internet överallt. Hon jag beställde bredbandet av sa att det skulle komma inom 5 arbetsdagar, men när det gått 2 veckor o jag fortf inte fått nåt ringde jag upp dem o då sa de att det visst var ca 2 veckor det tog innan man fick hem det. Jaja, då kommer det väl vilken dag som helst då, tänkte jag!
Nu har det gått 4 veckor o det har fortfarande inte kommit! Så irriterande.
Så nu håller jag på att ringa till dem igen o fråga vart det tagit vägen, om de glömt bort mej? :P
Innan samtalet kopplades vidare frågade dom om jag ville stanna efter samtalet o svara på en undersökning, tryck 1 för ja och 2 för nej. Självklart tryckte jag 2, orka liksom.
Som straff fick jag en väntetid på mellan 50-60 minuter. Tack för den!


Fast jag börjar bli lite fundersam nu, har knappt fått någon post alls sen jag flyttade hem. Kan det vara att det skett något konstigt med adressändringen kanske? Posten kan ju vara som dom är ibland också.. Isf tycker jag det vore lite tääskigt av han som bor i min gamla lägenhet nu att inte skicka posten vidare till mej, han har ju ändå min adress.... Hmm skumt det här, börjar bli lite orolig nu, tänk om jag fått viktig post diiiiiiit gaaaaaaaaaah, fan också att jag inte har hans nr :( Hatar sånthär men jaja, det ska väl lösa sej på nåt sätt.

Nej nu ska jag fördriva väntetiden med mer choklad.
(mörk choklad får man äta varje dag, faktiskt!)


Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Madeleine,



Vi på Tele2 hoppas att du hunnit fått ditt mobila bredbands abonnemang från oss nu. Om du inte fått detta får du gärna mejla mig ditt presonnummer och eventuellt mobilnummer du fått till bredbandet ska vi kolla upp vad som hänt med din beställning.



Då jag inte vet var du beställt abonnemanget kan jag inte säga på rak arm hur lång leveranstid det är. Men har du beställt abonnemanget från vår kundservice eller hemsida www.tele2.se då är leveranstiden för modemet cirka 1 vecka.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-06-23 @ 17:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0