Nu ska jag bli plugghäst igen

Hallå!
Sitter hemma hos mamma nu, har precis käkat lite och fikat, tog med mej kladdkakan o grädden som blev över sedan igår hit, o bjöd på de, mkt uppskattat ;) Den var nog ännu godare idag!

Gick finfint på mötet förut, nu e allt bestämt,
den 24e februari ska jag på introduktion o sedan blir det plugg för hela slanten
fram tills slutet av maj
.
Ska läsa upp historian som jag sa innan, sedan berättade jag ju att jag har två g:n också,
i samhäll a och naturkunskap b. Den sistnämnda fick man tydligen inte läsa upp och man redan hade godkänt i det, orkar inte förklara varför men hon tyckte inte det spelade någon roll eftersom jag ändå hade mvg i a-kursen, med samhäll a gick det iallafall, eftersom de hade den på distans.
Ska läsa historian på distans också.

Så. Historia A + Samhällskunskap A ska jag alltså läsa nu framöver, och satsa på att få MVG i båda.
Fick även reda på att det var sista anmälningsdag till högskoleprovet idag också,
som jag funderar på att göra nu i vår, så jag får väl anmäla mig dit ikväll,
det suger bara att det kostar 350 spänn :(

Äh, detta blev inte ett sånt roligt inlägg känner jag, men ville bara tala om läget ;)

Kommer säkert bli tufft att på 12 veckor läsa två ämnen som man läser på ett år annars, men jag ska klara det! Måste försöka få lite jobb emellanåt också, så jag får in lite mer cash än det snåla studiebidraget :S
Det börjar bra iallafall för nu ska jag jobba imorgon o hela helgen! Weei :)

Aja nej nu somnar väl ni säkert, hehe.
Ska försöka återkomma med lite roligare inlägg ;)

Nu ska jag umgås med min familj, har knappt träffat dem sen jag kom hem förra helgen eftersom jag vart så sjuk :(

PUSS på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0